erről-arról-amarról még

erről-arról-amarról még

somerok

2023. március 23. - gond/ol/a

 van egy erős emlékképem egész kicsi koromből

állunk anyuval a szobába vezető lépcsőnk tetején, az ajtó előtt

s én megmakacsolva mondom, hogy adjon nekem egy hátizsákot , mert én Erec Jiszraelbe fogok (akarok) menni! de máris...

a Mizrachiban mondta, a Gombó Zsuzsa , a madrichom...

(most nem ecsetelem anyám kétségbeesését elszántságom láttán, hanem Gombó Zsuzsáról (és csatolt részeiről) irok pár sort)

---

kövérkés nagylány volt, nagyon aranyos és kedves a Mizraczban, ő felügyelt, vezetett bennünket...

és fejünkbe rakta, hogy nekünk Erec Jiszrael (v Palesztina akkor még?) az otthonunk, oda kell mennünk

ő persze ki is ment! ott alapitott családot

(érdekességként mondom, hogy egyszer az anyukája Makóra jött és valahogy én kisértem ki egy autón a zsidó temetőbe, és egész úton hallgathattam szidalmait amiért vegyes házasságot kötöttem...)

 

kb két éve egész véletlenól, amikor nyáron itt vannak a Makóról elszármazó zsidók zarándokúton, összekaadtam egy Gombó nevezetű kedves emberrel, akiről kiderólt, hogy az én Gombó Zsuzsám a nagynénje volt!!! (és mellesleg imádta)

 

(időközben az is derülőben van, hogy mi is rokonok vagyunk (Bak-)Hönig ágról, de ezt még kutatom)

 

most még másról akarok beszélni:

az unokámról, aki lelkes és aktiv tagja a (Ha)somer egyesületnek...nagyon jól érzi magát köztük (kirándulgatnak, táboroznak,játszanak, tándolnak, tanulnak... a madrichokkal...nagyon kellemes, pajtásias, szeretteli légkörben)

és olyan kék egyenblúzban , amilyet én is kaptam,,,,a mizrachiban)

 

nos, most derült ki az Arcanumon, hogy az én Gombó Zsuzsim somer "funkcionárius" volt!

és Izraelben, (Haifában) is folytatta lelkes munkálkodását...

Lásd csak?

1968:

 

1971

 

 

 

minden összeér!

 

azért remélem, unokám nem fog előállni  az én hátizsákos kérésemmel!

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mindentkimondani.blog.hu/api/trackback/id/tr8118078998

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása