erről-arról-amarról még

erről-arról-amarról még

jimmy

2024. február 01. - gond/ol/a

 a felesége portréképe helyén egy fekete folt 

tudom, mit jelent...

ó jaj, alatta, meg sokasodó részvétnyilvánitások

ők tudják, mit én is...sejtek

lányánál a fekete portré és boritó csak megerősit

Jimmy... igen, volt évfolyamtársam, odalett...nincs, nem lehet kétség--- bár hivatalosan  még sehol se látom a közlést

pedig nagy ember volt. volt

de majd lesz

egyetemi professzor, az MTA rendes tagja

filozófus, Dante.kutató...

 

Kelemne János  (hivatalosan)

de Jimmynek  hivtuk már az egyetemen, azt a kis alacsony kedves, beszédes, mozgékony fiút , aki mindig mosolygott....s a név rajta maradt, mint a mosoly , barátságosság és közvetlenség

 

 a kép egy egyetemi kirándulásunkon készült, Esztergomban... 1963-ban (20 évesen(
Jimmy jobbról a második, hátul (mellette állok tulajdonképpen csak ő két lány mögött, akik már szintén, évekkel ezelőtt elmentek...

 

olasz- orosz szakos lévén voltak közös (orosz) óráink  is

(a képen H Tóth tanár úr van velünk, aki ószláv nyelvet tanitott...)

 

Jimmyt láttam először életemben- az egyetem folyosóján az ablakpárkányon . komolyan "cédulázni"

(aminek a módszertanát azóta se mondta el nekem senki)

csak csodáltam, azt hiszem Sartre-ot és/vagy Crocet cédulázta ....emlékszem hosszúkás kicsit jobbra dőlő betűire, a precizitására és könnyedségére egyszersmind..

 

aztán elvégezte a filozófiát és valójában filozófus is lett (nyelvfilozóus)

de persze az olasz irodalom hoz is hű,. Danteról irt komoly műveket

mindenről nagyon komoly műveket irt!

nagy tudású. igazi tudós volt

 

azt hiszem volt valami közös programjuk lányommal is az egyetemen?

 




 

én ritkán találkoztam vele

tán épp mikor lányom (fiával várandósan) az általa  szerkesztett Édes hazám antológiát mutatta be(?) s a Rózsavölgyi  szalonban 

akkor lett bemutatva (tényleg nagyon) kedves felesége is, akivel nagyjából össze is barátkoztunk 

(könnyen ment , a zsidóságunk meg közös témánk a filmművészet ezt megkönnyitette, persze a filmet ő is tudós szintem műveli mint filmeszteta és filmtörténész, egyetemi oktató, mostanában jelent meg könyve az olasz, orosz filmekról, a napokban lenne bemutatója - vajon meg tudja-e tartani?)

tavaly született unokájuk is

nagyon boldog család voltak (voltak) 

 



 

 

én utoljára Ani barátném egyetemi búcsúztatóján láttam és beszéltem hosszabban vele, velük

meghatott , hogy -bár én nem voltam felkért búcsúztató. mégis Jimmy által, kicsit az lettem, mert ő idézett egy irásomból...(

következtek közös pályatársaink,
Kelemen János Jimmy meglepetéssel,, mert engem idézett- (a fbról Anival kapcsolatban) közben megkeresett hol vagyok, ott ül, mondták, mondom itt áll mert addigra felálltam, jobban látni, ő is "örült" (hogy legalább ebből az alkalomból találkozunk, utóvégre az életünk öröme, minden gyászt legyőz: aztán arról beszélt, hogy olvasott egy ragyogó filozófiai tanulmányt (maradva a kaptafájánál ) Anitól, s más nem a filozófusok közül és nem is került be a jelen szellem vérkeringésébe... milyen kár (én meg megint apám logikai tanulmányára gondoltam...az se...pedig korszakalkotó lehetett volna , tán még most is... ) (2019 dec 14)
 

sajnálom, hogy épp egy ilyen alkalom volt az utolsó

de sokatmondó

egyre kevesebben vagyunk....

 


 

https://www.kelemenjanos.hu/

A bejegyzés trackback címe:

https://mindentkimondani.blog.hu/api/trackback/id/tr10018316305

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása