erről-arról-amarról még

erről-arról-amarról még

nagyszülők

2019. május 12. - gond/ol/a

annyira sovány voltam és lapos hasú, hogy az apósom hónapokig el se hitte , hogy az Unokája nő a hasamban(tekintettel előrehaladott, 41 éves koromra. ami akkoriban annak számitott,különösen az  ő köreiben Csak legutoljára, a kórházban, a halálos ágyán , mikor már a félidőn is jócskán túl voltam, mosolyodott el, s mondta: most már elhiszi,úgy érzem nyugodtabban és elégedetten halt így meg , ezzel a tudattal (bár már volt három fiú és egy lányunokája, nade mégis.....)

 

 

anyósom is mondogatta, hogy ne csodálkozzak, ha nem látják rajtam a terhességet, hiszen sok nőnek terhesség nélkül is van akkora pocakja,mint nekem az első hónapokban

 

de mikor én első perctől kezdve érzékeltem...

 

így nem esett jól...

 

egyébként a biztos jel az első mozgás -olyan volt mint belűlről egy simogatás vagy csiklandozás - épp náluk, a kis szobában a rekamiéjukon esett meg,  

 

eleinte sokat segített anyósom a kisgyerek körül de hamar lett egy másik (fiú) unokája is aki lekötötte a figyelmét, aztán meg nem soká ő is beteg lett, s hamarosan meghalt

 

de van még egy olyan fénykép, lányom olyan 3 éves lehet rajta, amin mindkét nagyanyjával  (anyu ekkor már beteg volt, látszik is némileg rajta) Ő hamarabb el is ment...., mikor lányom 4 éves volt

 

 

 

végül is lányomnak 8 éves korától nem volt  egy nagyszülője se (sőt nem sokkal ezután apja se)

 

anyai nagyapja (az én apám) pont születése előtt 40(!) évvel...."ment el"... na nem

 szépitgessük a dolgot ., lett megölve valahol Szerbiában!

 

(most döbbentem rá, hogy szegény kislányom nagyszülők nélkül is nőtt fel.... s hogy csak én voltam a háttérben egyenes felmenő...)

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mindentkimondani.blog.hu/api/trackback/id/tr3914822846

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása