erről-arról-amarról még

erről-arról-amarról még

karmolásnyomok

2016. április 20. - gond/ol/a

Smilu kikarmolta

az arcom

a Mizrachiban

Anyu nagyon

odavolt

miatta

attól tartott

meg fog látszani

örökre a nyoma

s a szép arcom

elcsúfitja

de nem

évek múlva

elmúlt

szerencsére

teljesen

a heg

smilura meg

nem is emlékszem

eltűnt ő is

a szüleivel

valahova

külföldre ment

tán Izraelbe

s az arcom

már rég

karmolásnyoma

nélkül

se szép

 

de mért is

bánthatott

egy zsidó gyerek

egy másikat

nem sokkal

a deportálás után

nem értem

és azt se hogy

mlért csúfoltak

a szomszédos

Agudából

a hószetek

minket

mi meg őket(?)

akárcsak később

az iskolában

az ások

és bések

(„szerencsések”

és „nyavalyások”)

egymást

nagy hévvel

és persze

keresztény

a zsidót

vagy netán ő is

vissza, a „gójt”?

 

Én nem.

 

nem is értettem

ezt az egészet

ezt az

értelmetlenséget

utáltam

a csúfolódást

és a harcokat

 

békére vágytam

 

azóta is

arra vágyom

 

hasztalan

 

s tele láthatatlan

 

karmolásnyomokkal

 

 

    (emlékcserepek)

A bejegyzés trackback címe:

https://mindentkimondani.blog.hu/api/trackback/id/tr778647150

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Drizari 2016.04.20. 14:35:43

Mi végre ellentétek, torzsalkodások, csúfolódások? Hagyományból. Apámat kitagadták szülei, mert rangon aluli lányt vett feleségül. Nagyszüleim ilyen megbocsáthatatlan csúfságba keveredtek. Apámnál megszakadt a hagyomány. Gyerekként azt gondoltam, csak egy Nap van és mindenkinek egyformán világít.

gond/ol/a · http://lineas.freeblog.hu 2016.04.20. 16:34:25

@Drizari: ...én még mindig azt szeretném hinni :)
süti beállítások módosítása