erről-arról-amarról még

erről-arról-amarról még

ki(k) van(nak) a képen?

2024. május 08. - gond/ol/a

 kiállitanak...

 

miközben egy molino elkészitése van folyamatban rólam, (mint még holokauszttúlélőről), a szegedi TIKben ki vagyok állitva pár napja (s még pár napig) festményként

elgondolkodtatóak ezek a "lenyomatok",s hogy mennyire nem (egészen) mi vagyunk, bár nem is lehetünk...

persze minden nem férhet rá egy molinora,,

de a festmény még inkább elgondolkodtat

 

ugyanis félre is érthető

én vagyok rajta két változatban : gyerekként és öreg(ebben)-ként

s köztü(nk) apám emléke lebeg, szimbolikusan, ott egy fehér kála, meg a neve héberül, meg most láttam csak  legfelül a lelke( mint egy madár vagy mi? - figyelmeztetett az alkotó)

zavarba hozó, szó szerint zavar-ba

 

mindez akkor derült ki igazán, amikor visszakérte a festményét  a kiállitásra, azzal a kéréssel, hogy adjak neki cimet   

 

képtelenség! (bár cim nélkül legalább annyira ott a többértelműség és a félreérthetőség esélye)

 

végül a cim szerintem tovább is fokozta a zavart (lányom adta, s én hajlamos vagyok újabban mindent elfogadni ami tőle jön: "az emlékezés mécsese"ett...csak hogy nem egyértelmű., hogy kiért ég a mécses)

 

egy ismerősöm  miatt "gurultam be" . aki pedig író, a lánya meg művészettörténész, tehát ő se teljesen laikus , aki egyértelműnek vette, hogy lányom és az anyja van a képen!

Brrrr.....

Nem is folytatom

 

)a cimet el kell felejteni, az egyébként csodás!  kép meg élje csak a saját autonóm életét)

látom sokan érdeklődtek iránta a kiállitáson:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mindentkimondani.blog.hu/api/trackback/id/tr8318399487

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása