erről-arról-amarról még

erről-arról-amarról még

Kossuthot megrestaurálták

2024. január 21. - gond/ol/a

új életre kelt a 70 éves Kossuth festmény

bár nem nagyon értem, hogy kophat el mindössze 70 év alatt egy olajfestmény

állitólag olyan állapotba került, hogy muszáj volt megrestauráltatni

én ma a Múzeumban egy vadonatúj, "csecsemő" képet  láttam, élénk színekkel

szerintem 70 éve se lehetett ilyen, különösen akkor gondolom igy, ha a körülötte levő sötét tónusú képeket szemügyre veszem ugyanannak a festőnek, Csikós Miklósnak az ecsete alól...

 



 

szóval voltak s maradtak fenntartásaim a szépnek szép (tán túlságosan is) az - festmény láttán,

mindenesetre az átadása, az ünnepség a Magyar Kultúra napján

(kb) a múzeumban egyenesen impozáns volt!

 



 

3 sorban foglaltak helyet a Csikós leszármazottak, apraja - nagyja

 



 

a restaurátor viszont nem volt jelen, mert örvendetes családi eseményük történt decemberben, gyerekük született.(ez az igazi születés. csak a huga volt itt )volt tanitvány...

 

fotósok garmada állt oldalt sorfalat....

 

 



 

 

(a tévések már előbb is, az ő fényükhöz kéreckedtem be, még a kezdés előtt lefotózni az újjászületett Kossuthot)

 

 



 

a polgármester  a magyar kultúra napját ecsetelte, (Kossuth idézettel megtoldva) 

 

 



 

s a makói kultúrával, nagy embereivel, a várható jubileumi ünneplésekkel..

 



 

a művészettörténész Dr Nagy Imre, meg remek beszédet vágott le, sziporkázva, mielőtt szinre lépett volna,  elszaladt megnézni a festményt mert csak digitális változatban látta eddig:)

 



 

a beszédének különösen az a része ragadott meg, ahol ecsetelte hogy Kossuth köpenye alá van rejtve a diszes kard, hogy több fény és érdeklődés eshessen másik kezében tartott iroményokra, az eszméire....

 



 

volt pogácsa pezsgő, ettem-ittam (mulattam), beszélgettem

igazán élveztem az ottlétet

furcsálltam is mikor a z ignő megköszönte, nekem kellett volna!

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mindentkimondani.blog.hu/api/trackback/id/tr118308409

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása