erről-arról-amarról még

erről-arról-amarról még

2022 - évértékelő

2023. január 22. - gond/ol/a

 2022 évértékelő - épp ideje már előrukkolni vele!

"Esztendők úgy rohannak el, mint a madár", lassan a 2023-nak is vége:) (:)

 

Ahogy átfutottam a napi blogom bejegyzésein, kiderült, hogy nem is volt annyira sivár és eseménytelen ez az év már...pedig ugye gellert kaptunk pár éve... folyamatosan...ennek elején is tartott, még maszkosan a covidtól, a vége meg lezárásokkal, a kulturális helyek befagyasztásával az energiaválság meg egyéb nehézségek miatt... végső soron odalett a rendes életünk!

de azért élünk (már aki:( és ez a fő...

Sajnos veszteségeink most is voltak, bőségesen: két gimnáziumi osztálytárs , két örökös találkozó rendezőnk: Brutyó Margit, Ember Pali (egyelőre abba is maradtak a találkozók(? meg egy általános iskola első osztályából is: Puruczki Jóska... és Baron Kati...

kedvenc szinészem :Trintignant, no meg politikusom: GORBACSOV

művészek: SIPOS LÁSZLÓ, TÖRÖK GÁBOR,Szakcsi Lakatos, Kertész Ákos,

Én még megvagyok (bár észre kell vennem , hogy egyre több kortársam oda...)és én se a régi évről-évre)

ha kérdik , hogy vagyok, legszivesebben azt mondom: sehogy, se jól se rosszul..de hát örüljek ennek (?)

 a depressziómtól nem igen  birok tartósan elszakadni, össze-vissza alszom, az alvásminőségem romlott, örökké álmos vagyok,  szédelgek, lelassultam. lábam görcsölget ja és reszket a kezem...

Tele vagyok restanciákkal, javitások, na és egyre inkább nyomaszt, hogy irásaimat nem rendeztem még mindig "sajtó alá"..buzditások ellenére.. pedig szerintük lehetnék legalább "csodaöreg"...

.mindig csak újakat firkálgatok...

vettem egy új mobilt, amivel új , minőségibb lendületer kaphatott fotószenvedélyem, új a szemüvegem is

Volt ugyan egy-két publikációm, főleg kérésre: Marosvidékben Márciusi hőseink (a családból), meg Tanitványaimnak (főleg a pedagógus helyzet miatt kérték ellensúlynak) sőt fotóm a cimlapon...Honismereti Hiradóban Schulmann bácsiról jelent meg meglepetészerűen amit pedig piszkozatban irtam csak egyelőre

Talán csal könyvélményem volt kevesebb, mint magamtól elvártam volna...(pótlom is - határoztam el)

de  Beauvoirtól az Elválaszthatatlanpk régi jó olvasmányélményekre emlékeztettek pl, kedvenc Kántor Pétertől a majdnem posthumus Elegendő ok, Baron Kati indiai útikönyve, Surányi rokon kaddisa - ez azért édeskevés (még ha hozzávesszük az internetes olvasmányokat is)

Voltak kiállitások pl Izraelről fotó-,sajnos posthumus, szelfiszobrok, könyvtárban, Józsa Judit keramikus, múzeumban, hires cigányok, karantén művészet (gimisták) hagymaházban, Oláh Nóra kalligrammok, Levéltárban, Művésztelepi záró katolikus templom! , vhelyi fotók, templomok....

Ülések, előadások Pulitzer (ltár), Galkó Balázs versek,(ktár) - költészet napon, épitészeti nap. Tornyai (ltár), Turczi-Gerendás, Tverdota (J.A: monográfiáról, Bogoli : Tömörkény, Móra, (ktár)

ktárban még  Návay könyv bemutatója, Czóbel Minkáról félig-amatőr kutatója előadása,  Hűséggel a hitben könyv a  katolikus templomról (Korona) , Marosvári Attila digitális, helytörténeti könyvei (Galamb iskola)

Volt pár szinházi előadás: Örizd a lángot,  Advent a Hargitán, irodalmi felolvasások zenepavilonban , Pál utcai fiúk..gyerekszinjátszókkal, különleges János vitéz, csodálatos Padlás a szabadtérin..

Remek filmeket is láttam, ha csak a szgép médiaklikkjén is,

ott még (török)sorozatra is lesüllyedtem Istambuli menyasszony, Az érzelmek tengerén

Paterson, a költő sofőr...Tűzszekerek, A hold hangja (Fellini)

Moziban: Napoleon, Bernini, Beugró a Paradicsomba, Elvis

 Volt jópár hangversenyélményem:  Purcell, Orfeo régi zene , reformatus templomban Biró Anita és tanitványai, majálison Nika énekelt, amerikai fúvószenekar hagymaházban, szabadtérin, Karamel, (remek) zenepavilonban Kunáék, Vegyeskar,,Hagymafesztiválon  Soltész Rezső, Zanzibar, ERgo,  Szegedi Zsinagóga: Szegedi Szimfonikusok, ifj  fúvósok, Wox, Maros-part JAM (búcsúbuli)ref. femplom:   cimbalmiband , katolikus templom:adventi koncert

Voltam Pesten nemzetközi könyvfesztiválon

Páger dij átadásán Szacsvaynak

Leipniker azaz Lantos Peti diszpolgárrá avatásán

 Bartók iskola szomorú elbúcsúztatóján

Múzeumban néprajzi témák:  kocsiszinavatás, tűzugrás, 

Gábor Áron rézágyúja, Espersit házi búcsúk

Lányom  publikációról csak utólag s véletlen tudok, kissé vagy nem is kissé elhidegült...esténként még felhiv, de mindig más véleményen van..olykor veszekszik is velem - :( csak egyszer találkoztunk személyesen,végre felutaztam...... minden a munkája s a családja - én már nem nagyon férek az idejébe - de jól van igy)

alibi antológiában  jelent meg, meg még valamiben aminek nem jut eszembe a cime (de az Ésben is megjelent korábban)

És-ben még  Lockdawn mint kultúra, Irők ketrecben - késelésben utóhatás...

Medáliák - laudációja, 

Szegedi tricikli fesztiválon József Attila nyomában

Kéziratát árverezték

Versek Népszavában , Alföld, Jelenkor

FISZ táborban lirai szekciót vezet

Ördögkatlanon beszélget

Nő a tükörben vers

,Ónarcképek . kiállitást nyit

Literán a 60 éves Darvasit köszönti

Pécsen ir-i előadás stb

 

Unokám kungfuzik kupáért, egyszer eltört egy lábujja, mert ráugrott a társa - nem örülök - horát táncol, bábszinházi alkotókörbe jár, meg a hasomerbe  - amúgy folyton olvas, naponta egy könyvet .- kitűnően tanul, csak nyelvtan négyes, tantestületi dicséretes......

Gombó - zsidó rokon(?) nal találkozás )kinyomozni!9

50 éves érettségi találkozón voltam 

Arcanumot  előfizettem Pesten

Jártam mjakra, rajzra, honismereti körre viszonylag rendszeresen (már amikor volt...)

 

Most hirtelen ez jutott eszembe leltárszerűen...

 

Bizakodva tekintek a jövőbe :)

itt, mert gyerekeket látok és zenét hallgatok  épp a Kakaókoncert közvetitésen...

igen a Zene meg a Gyerekek...egyre jobban szeretem őket (persze elsősként sz unokámat :) - bár ő a MŰPÁba jár zenét hallgatni)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mindentkimondani.blog.hu/api/trackback/id/tr2518032090

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása