erről-arról-amarról még

erről-arról-amarról még

Tömörkény, Móra és Makó és Bogoly

2022. június 07. - gond/ol/a

majdnem elfeledkeztem az eseményről: honismereti kör , ktár, három óra - jócskán elmúlt, mikor észbe kaptam...pedig kedvenc irodalmárom Bogoly tartott előadást s méghozzá Tömörkényről, Móráról, akikkel kapcsolatban állt egyik ősöm Békeffy Antal is...

itt és most persze makói vonatkozásokról volt szó, irodalmárunk, bár már (megint nem Makón él, de van ennyire figyelmes a helyi specialitások iránt)

most pl az 1875-ös Makói Fórumból olvastatott fel

Tömörkénynek - mint kisderült Makó menedék volt

felelevenített az 1879es szegedi árvizet, amikor Makóm nagy szélvihar volt - mintegy jelzésként...

 

 

a végén idejött hozzám, üdvözöltük egymást, 

én előhozakodtam rokonommal Békeffy Antallal, fel is jegyezte, érdekelte is.. ismerős is volt neki persze... (sőt a békeffyK!)

és átnyújtott  (na nem - mint Virág Benedek Kosztolányinak, képzeletében - egy almát... verséért

hanem magát a verskötetét - valóságosan:

 


 

 (az almával meg mással csak én lehetek adós)

 

 

Hiányoznak a beszélgetéseink (azt hiszem kicsit neki is)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mindentkimondani.blog.hu/api/trackback/id/tr8617850695

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása