erről-arról-amarról még

erről-arról-amarról még

EZT MIND ÓVODÁS LÁNYOM MONDTA 2008

2021. október 06. - gond/ol/a

.....meg jóval többet - iskoláskoráig fel is jegyeztem, mint egy "krónikus krónikás" (majdnem) mindent.

tegnap rendezgettem - a fotókkal (s a feltorlódó évekkel)  együtt

ebből egy-két "mondás" kiugrott, az alkalomba illően; leírom ide is,

miket is tud mondani, kérdezni egy óvodás az anyjának  az anyaságról...

lám:

Nagyon szeretlek téged. Téged választalak csak.  

Ugye minden gyereknek van anyukája? Nagyon szeretlek anyukám. Nagyobban!

Mikor benne voltam a hasadban,féltettél engem? Hogy? 

Én nem boltos néni akarok lenni! Én anyuka akarok lenni! Én olyan anyuka akarok lenni, mint te!

 

Te is lány voltál?  Ugye a lányok anyukák lesznek? Ugye annak a legjobb lenni? 

Rajzolok egy anyukát egy öreg papírra...Te nem öregedsz! Látom rajtad, hogy örökké élsz!

Amikor te születtél, én még nem születtem meg? Nem voltam?! Szomorú vagyok. 

 

Ha öreg leszel, vigyázok rád, anya. Oké? És akkor én foglak etetni. Aranyos vagyok? Ha öreg leszel, én vigyázok rád. 

 

Mama leszel? A gyerekek anyukák lesznek. Az anyukák meg mamák. Előbb anyuka leszek, aztán mama…És az is maradok.  

 

Anyu, nem halsz meg nagykorodban? Majd vigyázok rád. 

Amíg élek, arra gondolok, hogy az anyát szeretni kell. Ő hoz  a világra, ő nevel, ő mesél. Beszélgetni kell vele. 

Fogd meg a kezem! Ha nem fogjuk egymás kezét, azt hiszik, idegenek vagyunk. Ha fogjuk, akkor tudják, hogy egymásnál lakunk, és te anyuka vagy. 

Anya! Maradj itt mellettem! Nagyon szeretlek! Mindig! Akkor is, ha összeszidol.

 

Azért ébredek fel mindig, mert nem vagy az álmomban. Csak magamról álmodok. Még szerencse, hogy a valóságban itt vagy.  

 

Te csupa ránc vagy! De ne félj! Jól áll! Nevess! Olyan gyönyörű vagy, ha nevetsz azokkal a nevetőráncaiddal!

 

Anyu! Megint rosszat álmodtam! Messze voltál. Mentünk az utcán. Kiáltoztam. És te nem hallottad meg! Csupa ránc vagy! De azért szép vagy. Ahogy néztél, úgy néztél ki, mint egy fiatal,.. mint egy kamasz – Csak a ráncokat kell elsimítani. Mit számít az, hogy öregszel?! Én akkor is szeretlek! - Akkor is szeretlek, ha hülye vagy, és ha csúnya és öreg leszel, /mint Ralf atya/akkor is szeretni foglak.

Jobban szeretlek, mint te engem. Nehogy meghalj! És ne neveljem magam egyedül!

Bárcsak mindketten gyerekek lennénk! Akkor nem lenne ilyen sok gondunk.

Anya! Milyen érzés egy anyának, ha azt hallja, hogy anya?!  Mit érzel?

Ugye ha te Nap lennél, te mindig sütnél!   Mert te jószívű vagy.

El akarok költözni. Más tévét akarok. Más lakást akarok. Mindenből mást akarok. Anyuból nem!

De örültél, hogy megszülettem! Hallom a kazettán, a régi hangodon. Persze. Gyerek nélkül maradtál volna! Végre megszülettem! Utolsó percben.

 

Olyan vagy anyu, mint egy szép öreg néni, mint egy világszép anyóka,  mint egy világszépkirálynő. Egy hervadozó virág... Egy virító virágos szép tavaszi rét vagy!

 

Szomorú voltál, hogy nem volt gyereked? Öngyilkos is lehettél volna? Nem ölted meg magad, mert megszülettem. Most csak egy picit vagy szomorú Mert rossz a gyereked.  

Ugye mindenkit úgy kell elfogadni, amilyen? Nem kell furcsállni, hogy rossz vagyok! 

 

Most rám se hederítesz! Pedig egy gyereknek több törődés kéne.

 

Néha olyan aranyos vagy hozzám! Néha annyira anyás vagy!   

Mesélek neked: Volt egyszer egy kislány,  úgy hívták,  hogy Julika. Született neki egy gyereke. Úgy szerette, majd’ megette. 

 

Már alig várom, hogy gyerekem legyen! Anyu! Én ha terhes leszek, csak feküdni fogok és enni. Nehogy valami baja legyen a gyerekemnek.  

Te túl sok jót engedsz meg magadnak. Rosszcsont is lehetnél. Rossz is lehetnél… Kipróbálhatnád a rosszaságot!  

Új év van? Akkor új életet kezdünk. Megváltozunk. Te rossz leszel. Én jó leszek.

Én azért szeretlek téged, mert nagyon aranyos vagy, és téged senki se szeret.

Te mindig csak másokra gondolsz! És mindenki csak magára gondol. És te nem gondolsz magadra. Akkor veled mi lesz?!

Bevallom az igazat, hogy nekem nincs más támaszom, csak te.  

Anyu, egész biztos, hogy szeretsz? Valóban?  Akkor puszit…!

Majd lesz gyerekem, és akkor azt dédelgetheted!   

                            

Mielőtt lefekszek, van sok kérdeznivalóm: az életedről. Alig tudok rólad....

 

Felnőttnek nehéz lenni. Olyan jó gyereknek lenni! Mert van anyukám.

 

 

 

aliz2. :: 2008. okt. 5. 23:49 :: 2 komment :: Címkék: emlekezeskapcsolatoklanyom

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mindentkimondani.blog.hu/api/trackback/id/tr5216709678

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása