Mór(itz) Jellinek közgazdász egyik fiai és örököse ( a munkában) a lóvasút után a villamostársaság elnöke
teljes neven haraszti Jellinek Henrik... miután nemességet kapott a királytól, a vasútvonal s igy a főváros fejlesztéséért... és udvari tanácsosságot is
sz 1853 december 22- én, meghalt 1927 április 11 -én
A Fiumei uti temetőbe temették, diszsirhelyre Bal árkádsor, N/A, N/A, 4
ő is közgazdász, mint apja, s az apja igazgatósága alatti vasút társaságnál kezd dolgozni tanulmányai után, végül titkár, majd apja halála után 1883-ban őt nevezik ki vezérigazgatónak
külföldi tanulmányútjai után dolgozott a budapesti vasúthálózat kifejlesztésén, a fővárost a kisebb környező településekkel helyi érdekű vasúttal (HÉV) összekötésén (Budapest -Soroksár - Haraszt valamint Budapest- Szentendre!) ezzel előmozditotta a az agglomerációt is.ennek mintegy jutalmául kapta a nemességet a királytól. és udvari tanácsos cimet is (1904.dec. 29
1905
a Kereskedelmi Csarnok elnöke volt
s a Budapesti Kerületi Betegsegélyző Pénztárnak
1911 kitüntetése:
1911-ben lemondatták, de a közügyekben továbbra is részt vett
1912. április 2.
1912 április 19
finanszrozta az első világháború végén megindult Új nemzedék c hetilapot
Cenzor álnéven mejlenet irsai :
[1] Kereskedelmünk állása a nemzeti életben. 1916. 163 [1] l.
[2] A nemzet pénze. 1917. 392 [8] l.
[3] Magyar vasuti politika. 1918. XVI, 459 [1] l.
[4] Budapest lakásügye. 1920. 45 [1] l.
[5] Valutánk. Jelen és jövő. 1920. 94 l.
[6] A magyar vasútügy és pénzügy jelentősége a békeszerződésben. 1920. 55 [1] l.
(ne csodálkozzon senki a kereszten, meg katolikus szertartáson,meg a Bazilikán stb...természetesen kikersztelkedett... mint sok rokona , és később a Kerepesi úti temetőből a Fiumei úti diszsirhelyre került)
nekrológok
temetés