erről-arról-amarról még

erről-arról-amarról még

2019 összegzése

2020. január 02. - gond/ol/a

 

megpróbálok némi, soros összefoglalót gyártani az elmúlt, 2019es évről (miután nagyjából végigolvastam a blogbejegyzéseket) hát abból több is volt a soknál, (1314) jövőre szelektálnom kell, és nagyobb lélegzetű munkákra forditani az irói energiáimat,mert végképp kifogyok az időből... (AZ Apámat keresemet... le kell tisztázni s tető alá hozni, ez nekem egy nagy adósság még, nem is velem hanem apámmal szembern,..) aztán esetleg jöhetnek az én személyesebb dolgaim (verseim netán).. és komolyan hivatásszerűen kéne mindig irnom, nem igy hevenyészve... nomeg a fotózást is művelni , egy új, jó géppel.

A rajzolást is komolyan kell csinálni, ne csak vázlatokat, pasztellek irányába is menni, meg jó lenne egy kis kamerazenekart összeverbuválni (szólok a másik hegedűsnek legalább volt oszttárs, jóbarát) csak ne üresedjek ki

sajnos egyre kevesebb dolgot szeretek, s ez ellen harcolni kell, tudom

Kezdem a veszteségekkel, mert jócskán voltak:  Andy Vajna, Legrand, Baranyi Gizike, Czavar Nóra,
Imáta, Ede, Baló, Pápay Bea, Térey, Kertész Péter, Veres Miki, Ungvari, Heller Ágnes, Konrád Gyorgy, Nagy Vera, Han Ani ,Varga Imre

Tóth Feri bácsi még múlt évben, de most kapott emléktáblát, csak az hal meg aki semmit se csinál - ezek szerint ő él... jószerivel utolsó tanárom volt...

meg akit szerettek... anyu pl annyira élő, ma is sokan emlegetik, akikről nem is tudtam hogy ismerték, mély nyomokat hagyott mindenkiben... hiába már 30 éve....

nem értem, nem tudom, miért tabu a halál, mint téma  épp eleget ócsárolnak miatta, akkor már a idő műlása is az lehetne, vagy az is.... carpe diem...de pl  jó volt olvasni Philip Roth nál, egyáltalán miért kell meghalni?

a 76. születésnapomra sok szép közhely gratulációt kaptam, volt egy érdekes is, öreg tanáromtól,aki nagy túlélő , nos épp sikeres túlélést kivánt...

hát ami azt illeti volt mit, volt egy pár komolyabb szédülésem, lábgörcsöm, itt-ott halálfélelemmel, de szerencsére mind ahogy jött úgy elment  persze gyógyszerek tömkelegével, utálom.. meg általában lelassultam, nehezen mozgok, erőtlen vagyok, és szinte állandóan fáradt, még az állás is fáraszt ,sokszor muszáj ledőlnöm nap közben is, rosszak az ébredéseim, akárhogy is nézem, ez már a hanyatlás ideje, s nem is fokozatos az öregedés, mintha ebben az évben megugrott volna, az őszülésem is a fehérség felé tart, csak álmaimban sötétbarna még a hajam,  azt hiszem pollenallergiás is lettem, tavasszal, node ez bagatell...no meg fáj rendületlenül a bal vállamkarom, nem tudom miért...
azt hiszem azt igazán nehéz elfogadni, hogy öregszünk, s belül érintetlenül fiatalok maradunk, ez még jó is, de csak növeli a feszültséget

csak egyszer estem el, de jó kis fejbeveréssel, meg leestem a bicajomról is, na meg a lépcsőn, térdre

utazásaim is lassuláspm  miatt  korlátozódnak, bár a legutóbbi időben összeszedtem magamat kicsit, így csoportosan elbicikliztem Kiszomborra,no meg elbuszoztam , Szabadkára  de fájnak olykor a lábaim is, spórolok a léptekkel

Voltam kiállításokon: Ormos Zsuzsa hidegtű killitás,Koszta kiállitás (még Lázár is tartott tárlatvezetést) Markos Anna fotói Kubinyi  csodás textiljei,  Dömötör Mihály 12staciója, Karsai Ildi Mentése másként, Nadobán kerámiák, Nemes Fekete Edit monografia bemutatója

óbudai játékkiállitás, helytörténeti múzeum

Szépművészetiben Rubens és kora

Páger-dijátadás, Hegyi Barbarának

Megnyílt az új könyvtár, csodás, apró részletektől a  kerti szobor szétplasztikázásától pl,,eltekintve,átadták az új csipkesort (kissé ideiglenesnek tűnik az oszlopok gipszboritása), és végre a jángori utat is megcsinálták....

az emlékjel alapzata is kész, a nagy hatágú csillaggal, s fehér kavicsokkal, négy paddal  örök izgalom a sértetlensége megóvása

Sok elég jó film: Mary Poppins, visszatér, Rossz versek, Kölcsönlakás, Zöld könyv, Apró mesék,  Maria Callas, Hollywoodi happy end, János vitéz, Akik maradiak, Pavarotti, Prado, Seveled, Macskák, Star wars 9

Pár szinház Az ajtó, Lovagias ügy, Tündérlaki lányok, Vigszinház háziszinpada: Orpheus és Euridike (tánc)

makóiak Karnyóné, Búcsterápia, Öt nő esőben

Újévi koncerten Vastag Csaba,zsinagógai koncert - fesztiválzenekar, Charlie koncert,  Rákász Gergő orgonahangversenye zenepaviloni vasárnapi nyári koncertek, ,Dolly, , Bozsogi nótaestje, a,Purcell kórus, Horgas Eszter fuvolakoncertje

lányom egész évben tárcákat irt az ÉS felkérésére, (meglepően személyeseket)
versei is ott, Népszava, (A győztesek közt, Héviz stb

Grecso Verája Szegeden, az Ifjúsági Házban, s találkoztam szerkesztő lányommal, s végre megnéztem spórolásból egyúttal a közeli Radnőti Fanni szobrot   Csáth Géza monográfia Magvető cafeban

Nőnapi rongyos nadrágú Miller, idősek karácsonya a Nyáriakkal (a polgármesterasszony egyre elviselhetetlenebb gitározásával bevezetve)

Helyi könyvek: Demkó naplója, Marosvári 56a,  Tünde, Különös tartománya, Bene  Áramszünete  Bodzsár Diktatóriádája

75 éve deportáltak, s ölték meg az apám, voltam konfon, ünnepségeken, s a tapasztalatom az, hogy nem enyhül hanem mélyül a seb.. vagy a sok elhallgatás, titkolózás most pótlódik

Rossz a hasonlat, de a régi ház, s főleg a kertje is egyre jobban hiányzik . már nem is szeretek arra menni....s egyszer tévedésből majdnem a régi lakcimem diktáltam be

s a sokat kárhoztatott pesszimizmusom is inkább realitás

Unokám a derű és vigaszom, imádom....látni ahogy nyilik ki szellemileg is, meg fizikailag (úszik) és örülni a szeretetének, eredeti gondolkodású, okos

legszivesebben csak vele, a jövővel foglalkoznék

de a múlt is foglalkoztat, egyszer majd át is adhatom neki, a levéltárban  továbbra is, rengeteg dokut, képeket is találtam az ősökről, pl rádöbbenhettem, hogy legtöbb ősapámnak bibliai neve volt    Sámuel, Salamon, Ábrahám, Mózes  meg pl egyik dédapám a Löwinger Hevra Kadisa elnök és gondnok is volt a Szegedi zsinagógában.. no a másik meg , a Bárány,főpénztárnok....és mellesleg talmudtudós  a lapok Gonda  nagybátyámról a táncosról meg egyre szenzációkként irnak ,  néha úgy érzem a múlt kutatója és egyben őre vagyok

Művészetek katedráján belül, rajzkurzuson voltam, kiállításunk is lett  (monogram, címer, családfa)

Beszélgetések   Szabó Dénes, Galgóczi hegeds,Huszárik Kata Báthori mesterkurzusa, Udvaros ,Söveges Gergő, Szalma Tomi,aki szerint én inditottam el a szinészi pályán,  Sonkodi Rita, Fodor Ilda, Szentpéterv Csilla, Szilágyi Éva, és lányom Turi Timi

Timi fotókillitást nyit  a Csányi 5ben (Kardos Gáborét)

Volt egy pszichológiai elóadás, Gőgh Edit kedves volt tanitványom tartotta, melynek végén egy csokor virág kiséretében megköszönte, , hogy én adtam neki bátorságot? ugyancsak én inditottam el jószerivel(?) (meglepődtem,, meglepódök ilyenkor mindig., és zavarba jövök., pedig hát ez volt a dolgom csak)


Volt egy pár "nacionalistább" program: itt Bőjte Csaba,Levenre Péter, Trianoni szemle, hol állni látszék az idő, határreviziót akarnak, , Székelykapu avatás (Wass Albert mottóval) stb

és feledhetetlen séta a lapos  Maroson

közéletben Bpesten lett ellenzéki váltorzás, Makón, s vidéken a helyzet változatlan,  a különbség nő... de semmi okunk elégedettségre ellenzéki téren se, s emennek is akadnak érdemei....,


kitalálták hogy az év Makó 320 jegyében teljen , az újjátelepülés miatt, s erről szóltak konferenciák, kiállitás stb...

Néha megkérdem, hogy Makón mit keresek, a Maros partján, hát lehet, hogy épp a Marost de pl legutóbb a poloskák űztek el onnan is

Pest felé kell koncentlódnom,ahol az Unokám van....már  gyakran hiányol...s én is de nagyon t


na legyen szelfikből egy halvány mosoly, biztatásnak, a jövőre:


A bejegyzés trackback címe:

https://mindentkimondani.blog.hu/api/trackback/id/tr1415384474

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása