erről-arról-amarról még

erről-arról-amarról még

nem-fikció

2018. március 26. - gond/ol/a

Nádasnak elege lett a fikcióból...hallom egy régebbi rádióinterjúban, a  (frissen Aegon dijas Világló részletek)  önéletrajzi regénye kapcsán, ami természetesen NEM fikció... Pontos, amit ír, és persze levéltárakban, házi levélarchivumban,, könyvtárakban, adatközlőktől kutakodott előtte, amikkel kontrollálta asszociativ emlékfoszlányait, - érzeteit

alig várta hogy ezeket írhassa, és úgy érzi az 50 év írói működésében a fiktív történetek írása csak előgyakorlat volt ehhez...)A Párhuzamos történeteibe már bele is szüremkedett az önéletrajzi sajátság  muszájként)

Pontos  és hiteles amit ir, de persze nem adatszerű, hiszen ő igazi író, aki történeteket mesél, ha az épp a saját élettörténete is (szigorúan gyerekkorig) adott esetben 56-ig. Szerinte már 4 éves korra kész egy ember, tudatilag és az a lényeg, ő azt is ábrázolja, És úgy a saját életét, saját gyerekkorát , hogy abban benne van a kor i s. az én- ben a mi ...mert ezt ő mindig is így gondolta, hogy az én nem cxak én... hanem mi is...


alig várom,  hogy elolvassam; az ő (gyerek)kora az enyém is, a "miénk" tehát...

a saját családját nem kímélte  , mint mondja  akár élnek akár holtak, kicsit tart is attól, hogy majd a másvilágon esetleg némely családtagja furkósbottal várja s leüti, de az se baj, mert legalább hősi halált hal az irodalomért (másodszor is meg lehet halni?,,,szerintem máris halhatatlan)



------

nos , némi kaján örömmel és megelégedéssel és gőgös nagyképűséggel szerénytelenül  állapítottam meg, hogy megspóroltam 50 évet :) persze ez ónirónia is, meg védekezés., felmentési gesztus
(?)

levéltárakban már én is kutakodtam, otthoni levelekben is...  csak össze kellene rakni a mozaikokat,

én mindig is idegenkedtem a fikciótól, és mindig is sokkal izgalmasabbnak tartottam a megtörténteket mint a kitaláltakat, persze könnyű ez úgy, hogy az embernek semmi érzéke a kitalációkhoz  is, és földiesen ragaszkodik a valósághoz (bár az éggel együtt - de a megtörtént realitás ok talaján)..

azért jó lenne már 50 évnyi semmi épitmény  után valamit felépiteni a szanaszét heverő tégláimból...)

(sötétlő részleteket megvilágitani)

A bejegyzés trackback címe:

https://mindentkimondani.blog.hu/api/trackback/id/tr3313782390

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása