erről-arról-amarról még

erről-arról-amarról még

anyu és én

2017. március 07. - gond/ol/a

 

a diófa alatt
anyuval ülök 
a fehér padon
még általános iskolás
kajla kamaszlány
anyu milyen elegáns
pedig a ruhát magavarrta
a blézer csomagból jöhetett
nylonharisnyáján ránc se
a trottőr cipője ragyog
de még inkább ő
ahogy mosolyog
távolságtartó kedvességgel
a fényképészre
én őt nézem
azt hiszem
kicsit csodálva is
a padon hátradőlve el
mint a festők...
munka közben
de itt én vagyok a mű
még befejezetlenül
anyámat nézem
tán el akarom lesni
hogy is kell könnyednek lenni
és szívélyesnek is
jó lenne szép tartással ülni
s ha a térdzoknim nem tekeredne el
és annyi minden 
amire vigyázni kell
egy növekvő
lánygyereknek
s az a sokminden
amit még nem is sejthet...
csak nézem anyám
kissé kérdő mosollyal
de ő rám se hederít
bár fél karja felém
mögöttem a fehér padon
...  aztán felállunk
egymás mellett jó szorosan
majdnem egyformák növésre
most én nézek a gépbe
anyám mellettem félre
úgy látszik mégis csak
menni fog ez az életféle....(?)


                                                              (ha kissé csámpásan is)

febr. 25.

A bejegyzés trackback címe:

https://mindentkimondani.blog.hu/api/trackback/id/tr712320529

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása