erről-arról-amarról még

erről-arról-amarról még

(nem) mese

2016. szeptember 01. - gond/ol/a

 

 

 

                                        „nem mese az, gyermek” (Arany János: Családi kör)

 

mesélj, mesélj

nyaggat unokám egyre

s nem akar julimamázni

leginkább öregnek nevezne

de kiskoromról kéri a mesét

 

töröm a fejem

az én életem nem gyereknek való

(akárcsak a kés villa olló )

s nem is mese az gyermek

hogy is mondhatnám el

az életem meseként de 

hitelesen

egy majdnem 

négyévesnek

hogy meg ne sebezze

 

persze

a mese legvégén

a jó mindig

elnyeri jutalmát

azon morfondírozom hát

hogy jó voltam-e

 

de mégis csak jó lehettem

mondom neki majd

hiszen itt a jutalmam:

TE

 

és minden jó

 

ha jó a vége



A bejegyzés trackback címe:

https://mindentkimondani.blog.hu/api/trackback/id/tr6811667262

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Drizari 2016.09.01. 15:09:58

Mesélni kell a rosszról is, jelezni neki, hogy ilyen is létezik. A nagyon rosszat nehéz megfogalmazni traumaokozás nélkül egy négyéves felé, nyolc év múlva talán már elmondhatod, de muszáj elmondani.
Muszáj, mert olvasom, hogy a Pázmány egyetem egyik politológus hallgatója egy új-régi képződményt (Identitesz) hozott létre. Logójukban egy nyíl szerepel, ami grafikailag tökéletes mása a négy nyilat megjelenítő hungaristák jelének. S hogy kétség ne legyen, a hablatyolása is megegyezik.

gond/ol/a · http://lineas.freeblog.hu 2016.09.01. 16:00:36

najó, 8 év múlva,ő 12, az stimmel...nade én? (81... ha...) - ez bizonytalansági tényező - mindenesetre leirom(lleirtam), s majd odaadja az anyja amikor jónak látja (ő az óvatosabb, de szerintem se kell "titkolózni" -előtte se tettem, bár lehet hogy - szerinte - kellett volna (?!) @Drizari:

Drizari 2016.09.01. 16:30:59

@gond/ol/a: Le kell írni, kézírással. Nincs helye titkolózásnak, a rossz újjáéled. Tudatlanságból, tradícióból, teljesen mindegy. Unokád ismerje meg és legyen büszke őseire.

gond/ol/a · http://lineas.freeblog.hu 2016.11.16. 11:28:36

@Drizari: ...lehet is:) (no, nem magamara gondoplok:)... de miért kézirással?.... (már nem irok gyöngybetűkkel:(

gond/ol/a · http://lineas.freeblog.hu 2016.11.16. 11:29:18

a gépen meg folyton mellé ütök (és mellélátok) jaj:(

Klári Bodó 2016.11.17. 13:47:06

A napokban bizonyosodott be, hogy a fiatalabbak nem olvassák el, illetve pontatlanul olvassák a kézírást. Ezért maradhatott ki a szövegem megértéséből egy lényeges elem.
Ha írsz, a kezdete vagy a vége lehetne kézírás, de ne az egész, máskülönben nem ér célt a "mese".

gond/ol/a · http://lineas.freeblog.hu 2016.11.18. 00:35:32

@Klári Bodó: Klári! Te lennél "Drizari" is...?!! (milyen sok nézeteltérésünk lett újabban, e néven is:( Az én unokám még nem tud olvasni négy évesen...se kéz se gépirást, de szereti ha neki olvasnak, és imádja a meséket... kifejezetten azt kéri mindig AZ én irásom lassan olvashatatlan, jobb lesz a gép...de nem megy ki a fejemből, mégse te bagy Drizari...(?) :)

Klári Bodó 2016.11.18. 08:33:16

Kedves Aliz!
Megdöbbentett a kérdésed.
Együtt gondolkodó és érző, a múlt eseményeit a bőrén tapasztalt kommentelőnek ismerhettél, és most a világ változására utaló megjegyzésem miatt egy sorba helyezel egy tudatlan és okoskodó, feltehetően sokkal fiatalabb és a korábbi munkáidat sem ismerő valakivel? Emellett nem emlékszem nézeteltérésekre, inkább csak a szeretetteljes iskolai (egyetemi, pedagógusi) kapcsolatunk emlékét őrzöm. Úgy tűnik,jó lesz, ha az emlékezést őrzöm meg, a jelen pillanatokat félreteszem.

gond/ol/a · http://lineas.freeblog.hu 2016.11.18. 09:52:35

@Klári Bodó: Klári, engem is megdöbbentett ez a feltételezés... és csak erre a mostani kézirással kapcsolatos kommentre vonatkozott !!! D irt kézirásról korábban , és te nem!!!!
és nézd meg az én kommentem utolsó mondatát: (nem megy ki a fejemből) MÉGSE TE VAGY DRIZARI "
(iMMÁR KÉRDŐJEL NÉLKÜL PERSZE! ÉS BOCS... a sok nézeteltéréssel sem rád, hanem főleg D-re utaltam...persze)

(és ez a mondatod téveszthetett meg: "Ezért maradhatott ki a szövegem megértéséből egy lényeges elem." mire utaltál vissza? korábban csak D irt a kézirással kapcsolatban itt!!!

Klári Bodó 2016.11.18. 10:43:06

Aliz, a saját, nem csúnya kézírásom negligálására utaltam egy nemrégi családi ügyben. Tömörítettem itt a kommentben, úgy látszik, nem elég jól. Bocs.

gond/ol/a · http://lineas.freeblog.hu 2016.11.18. 11:29:34

@Klári Bodó: ja? :)engem már szóban se értenek meg !

Klári Bodó 2016.11.20. 14:12:35

Aliz, úgy értem, nem írok többé blogot. Köszönöm a figyelmedet.

gond/ol/a · http://lineas.freeblog.hu 2016.11.20. 15:54:24

@Klári Bodó: de azért nem kéne láthatatkanná tenni amit eddig irtál, és hátha kedved lesz még folytatni...
süti beállítások módosítása