erről-arról-amarról még

erről-arról-amarról még

egy régi május 1, piros paplanban

2016. május 01. - gond/ol/a

az 50es évek elején

másodikban vagy

harmadikban

beteg lettem

kanyarós

 

iskolába

nem mehettem

s nem fogadhattam

látogatót

 

 

mert ez járványos

és amúgy is

vigyázni

kellett nagyon

nehogy a kiütéseket

elkaparjam

meg ne maradjon

szövőd,mény

a baj után

a szivemen

pihennem kellett

ágyban feküdni

türelmesen

 

anyukám nagyon

féltett és odavolt

gondosan ápolt

és izgult szegény

 

mint mindig

ha valami

bajom volt

bár nagy sose

 

én szerettem beteg lenni

ha nem volt különösebb..

mert mindig kaptam befőttet

és kifestőkönyvet

 

de most szomorú voltam

mert május 1 közeledett

s betegen

nem vehettem részt

a menetelésen

 

ezért anyu azt

ötölte ki hogy

az utcai szoba

ablakához

ami már ki volt

virágozva

a pirospaplanomba

bugyolálva

kivisz

 

merthogy a menet

a mi utcánkban haladt

mi főutca volt…

 

néztem hát a

felvonukókat

magasból

lesve osztálytársaim

integettem nekik

 

 

de nem vett észre

egyik se

azt hiszem

vagy tán csak

a machalekjudit

 

de ő olyan visszafogott

hogy ma se tudom

látott-e

az ab lak mögött

 

én mindenesetre

boldog voltam

piros paplanos

páholyomban

 

lelátómban

 

ilyen május elsejéje

csak nekem lehetett

és nekem is csak egyszer

 

és már nincs is

hiába múlt el

a kanyaróm rég

 

se unni

se várni

nem kell

felvonulásra

 

 

más idők járnak

 

 

                                   (emlékcserepek)

A bejegyzés trackback címe:

https://mindentkimondani.blog.hu/api/trackback/id/tr268678554

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

CsipkeRózsa 2016.05.02. 12:32:07

Ez a május 1, valóban egyedi volt.
süti beállítások módosítása