erről-arról-amarról még

erről-arról-amarról még

tise bovi kiruccanásom

2024. január 25. - gond/ol/a

 tulajdonképpen elhatároztam, ha törik, ha szakad (hát szakadt is később, az eső) de beutazom Szegedre, afféle próbaútnak is tekintve a pesti előtt (úgyis oda is a busz a nagyobb tortúra- a szegedi, aztán az intercity már álom)

Persze vonzott zsidó ünnepünk is, Tise bov, meg hogy igy előre be tudom fizetni a Zajin Adart, (a halvacsorát), ami még fontosabb, anyu jahrzetje miatt

Oda rövid volt az út , ha késtünk is, az autópályán... cocculinékkel tömve magam, mobilt nem nézve, szerencsésen meg is érkeztem

 

aztán esőben elbotorkáltam - még volt időm - a Arcanba , vettem megamnak két leértékelt de csodás ruhadarabot (egy pulcsit meg egy kardigánt) utólagos szülinapi ajándékként is

aztán, bár még mindig volt fél óra  a kezdésig, , elbotladoztam az ernyővel, a két plusz táskával súlyosbitva a hitközség diszterméhez

be volt zárva a kapu, hiba csöngettem az irodába, mig épp jött a rabbi, igaz, hogy először (a kabátom. kalapom miatt( összetévesztett valakivel, de aztán kapcsolt , hogy én vagyok az Makóról... (azt hiszem a másiknak jobban is örült volna)

fent egyből két ismerős, Kati, Vera rohanta hozzájuk boldogan, a terem végébe a tisebovi pótasztalhoz (kimaradt)

 

(amúgy teljesen kicserélődött a társaság) (igy jár aki megöregszik, túlöregszik...)

Verával megbeszéltem, mikor megyek végre a z archivum(á)ba, kiderült vannak anyakönyvek az irodában is :)

Katit meg megsértettem mert nem fogadtam el tőle, a (nemtudommilyen) kezéből piszkos kezembe a diót

majd eljött annak is a rendje, 15 féle  gyümölcsöt ettünk ahogy ilyenkor szokás,

 

 a rabbi meg elmesélte a mesélendőket - róluk, a természetről

 



 

a szellemi összefüggéseket...

ittunk is, mini pohárban (folyton iszunk az ünepeken.:)

 



 

ült mellettem egy robusztus, nagyon tetovált, de nagyon aranyos (és nagyon zsidó) ember...kicsit össze is barátkoztunk :)

8 körül már hazaértem, nagynehezen, de szerencsésen...

 

épp hivott lányom, mert ők is, az ottani tise bovjukról

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mindentkimondani.blog.hu/api/trackback/id/tr2218311395

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása