erről-arról-amarról még

erről-arról-amarról még

sztálin és...

2016. április 28. - gond/ol/a

sztálin meghalt

 

és azt hiszem én is sirtam

vagy azt hittem kéne

mikor ideért a hire

sztálin meghalt

 

aki felszabaditott a lágerből

akinek köszönhettem éltem

úgy véltem

 

kinek táncoltam kedvenc dalára

az iskolai ünnepségen

fájó szívem majd meghasadt

nem találtam sirhantodat

 

csak később tudtam meg róla

majdnem mindent

hogy ő sem volt angyal

egyáltalán nem

 

szkeptikus lettem

minden téren

 

mégis

akárhogy is

ha ő nincs

meg a vörös hadsereg

akkor én se élek

s még hányan nem

 

 

ettől persze

nem támadnak fel akik

parancsára haltak meg

a zsidó orvosok se…

és a munkaszolgálatos

apám se

kit nem ért el

felszabaditó serege

a bori táborba időben

mert az ellenoldal

elhajtotta előlük őket

erőltetett menetben

s tudjuk mi lett

a vége

 

fájó szivem majd meghasad

nem találom sirhantodat

 

most se

mert nincsen

 

……...

 

Hitler az

kiből

több mint elegem van-

meg a többi fasiszta

náci horda

 

Sztálint

miért is ne

sirathattam volna

joggal

 

 

ha mégis

sirattam


én is

A bejegyzés trackback címe:

https://mindentkimondani.blog.hu/api/trackback/id/tr868669618

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása