erről-arról-amarról még

erről-arról-amarról még

kávéfolt Zürichben,'964-ben

2015. november 04. - gond/ol/a

vajon mi lett

azzal a mesésen

szép hímzett

fehér damaszt

abrosszal

amit Zürichben

ötven éve

kávéval

lecseppentettem.

 

bennem nem törlődött

az a régi folt

(ó, irgalom atyja…)

pedig szégyenemben

s zavaromban

a csészealjjal

rögtön eltakartam

ne lássa senki sem

 

pedig szólni

kellett volna

mert – mindenki

tudja -

frissen

és időben

minden folt

könnyebben

távolítható el

 

de hogy is

mondhattam

volna el

idegen földön

anyanyelvemen

vagy dadogó-máson

hogy mennyire

sajnálom

mit tettem

ügyetlenségemben

inkább tetéztem

hallgató

sunyi takarással

vétkem

 

a házigazda

s felesége

oly kedvesek

és előkelőek

voltak

 

de elképzelni se tudom

milyen arcot vágtak

később a kávéfoltra

vagy mit is mondtak

saját nyelvükön

arcátlanságomra

 

azóta se láttam őket

az is lehet

hogy örököseiken

kellene keresnem

ha járnék Zürichben

azt a régi abroszt…

ha egyáltalán

megvan még

 

 

igaz, én úgyis

csak azt a foltot

keresném...

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mindentkimondani.blog.hu/api/trackback/id/tr888329242

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

349773 2015.11.04. 16:31:14

Én 6-7 éves koromban hazudtam, amit azóta is szégyellek. Miattam egy "néninek" nem hitték el, hogy én nem adtam át az üzenetet, azért nem főzte meg a diétás levest. Ez még mindig gyakran eszembe jut.

13282 2015.11.04. 19:07:24

Már én is gondoltam rá, hogy egy kisgyerek látszólag könnyebben hazudik. de mégse, mert öregkorában is " attul koldul"hat :( ekkor én már nem voltam gyerek, hanem már 20 éves. de itt más volt a motiváció. gátlások, a sajátos helyzet, ami csak növelte a kisebbrendűségi érzést - ami a kisgyerekeknél lehet, h eleve adott, pláne ha általában le is kezelik.., mint "olyat"..

349780 2015.11.05. 14:29:20

....én meg odaragasztottam a kávéscsészét a csészealjhoz.....és természetesen oda is loccsintottam egy kis kávét.....:-))) ....küzdjön meg a vendég vele....vagy vigye az ingét mosásba! De a blumencafe az nem ez......az Alt Wien porcelán jellegzetessége volt a csésze alján egy virágminta .....a kedélyes bécsiek a túl híg kávét, amin keresztül látszott a virág, azt nevezték blumencafenak. Virág elvtárs s.k.

13282 2015.11.05. 16:51:14

ez akkor egy forditottja az én történetemnek :) nem vagyunk s voltunk egyformák ; ) legfeljebb annyiban , hogy nem tudunk szabadulni bizonyos emlékeinktől... blumencafé? Alt Wien? én Bécsben csak egyszerű bécsi kávét ihattam... :) nade a túlhigat nem szeretem se kávéban se másban, még ha virággal is kecsegtet az alján...

349780 2015.11.05. 18:09:08

4...más sem szereti arrafelé, a blumencafe sértésnek számít, még a könnyű kávét szerető Bécsben is.

13282 2015.11.05. 18:49:21

azt elhiszem! mondom engem senki se sértegetett vele:)
süti beállítások módosítása