erről-arról-amarról még

erről-arról-amarról még

láttam boldog tanárokat is...

2015. június 01. - gond/ol/a

 

A csoportkép 1976-ban készült. Debrecenben. "Debrecenbe kellett mennünk" - (nem pulykakakast venni), hanem országos diákszinjátszó napokon részt venni - a diákjaimmal - (abban az évben szereztem meg a "működési engedélyem", illetve kaptam bizonyítványt arról, hogy szinjátszócsoportvezetőként, illetve (B kategóriás) rendezőként "működhetek" - a Népművelési Intézet által szervezett 2 éves képzés , tanfolyamok és vizsgák után. (de már korábban is volt az iskolában irodalmi- illetve diákszinpadom...) Nagyon szerettem "csinálni" (valaha "igazi" rendező szerettem volna lenni - csak hagytam magam lebeszélni, később sajnos a diákszinpadvezetésről is - külső nehézségek miatt -magamat...) pedig de jó volt! nekem is és a gyerekeknek is, sőt a közönség  meg zsürik visszhangja szerint a nézőinknek, hallgatóinknak is... ezek a képek két nagy albumból kerültek elő, amit a gyerekek vezettek, ugyancsak lelkesen, a képeket többnyire én csináltam, mostanában beszkenneltem néhány fotót és már küldtem is belőle egy régi diák(szinpadosomnak (aki azóta szintén s már rég tanár...), a napokban láttam meg az utcán - magas beosztású - régi diákomat. Megigértem, hogy neki is elküldöm, amiken felfedezem. És miközben böngészgettem a régi szinpadosaim (régi) arcát, egyszercsak megtaláltam köztük a magam régi arcát is, köztük, ott fent a magasban, mosolyogva, kicsit talán még diadalittasan is, boldogon, elégedetten, két diákom közt... Hát elmondható,  látván ezt:, hogy "láttam boldog tanárokat is" -legalább is itt a fotón... )s pláne , diákszinpadvezetőként, nem is annyira  "vezetőnek" vagy "tanár"nak hanem inkább egy jó kis alkotóközösség tagjának érezve magát azaz magam...
egy bejegyzés az albumból, egykori , idősebb, nagyszerű kolléganőmtől,  s ő, akit igazán csak tisztelni lehetett, ezt irta, nekünk , pár éve már nincs köztünk, de a szavai itt maradtak: "A Diákszinpad műsorai mindig megrázó élményt jelentenek számomra, mert önvizsgálatra késztetnek, a jobbá válás szándékát ébresztik bennem.További sikereket minden tagjának. Erzsi néni"  -
Köszönet... "szép volt... fiúk" ... lányok!

 

A csoportkép 1976-ban készült. Debrecenben. "Debrecenbe kellett mennünk" - (nem pulykakakast venni), hanem országos diákszínjátszó napokon részt venni - a diákjaimmal - (abban az évben szereztem meg a "működési engedélyem", illetve kaptam bizonyítványt arról, hogy színjátszócsoportvezetőként, illetve (B kategóriás) rendezőként "működhetek" - a Népművelési Intézet által szervezett 2 éves képzés , tanfolyamok és vizsgák után. (de már korábban is volt az iskolában irodalmi- illetve diákszinpadom...) Nagyon szerettem "csinálni" (valaha "igazi" rendező szerettem volna lenni - csak hagytam magam lebeszélni, később sajnos a diákszinpadvezetésről is - külső nehézségek miatt -magamat...) pedig de jó volt! nekem is és a gyerekeknek is, sőt a közönség  meg zsürik visszhangja szerint a nézőinknek, hallgatóinknak is... ezek a képek két nagy albumból kerültek elő, amit a gyerekek vezettek, ugyancsak lelkesen, a képeket többnyire én csináltam, mostanában beszkenneltem néhány fotót és már küldtem is belőle egy régi diák(színpadosomnak (aki azóta szintén s már rég tanár...), a napokban láttam meg az utcán - magas beosztású - régi diákomat. Megígértem, hogy neki is elküldöm, amiken felfedezem. És miközben böngészgettem a régi szinpadosaim (régi) arcát, egyszercsak megtaláltam köztük a magam régi arcát is, köztük, ott fent a magasban, mosolyogva, kicsit talán még diadalittasan is, boldogon, elégedetten, két diákom közt... Hát elmondható,  látván ezt:, hogy "láttam boldog tanárokat is" -legalább is itt a fotón... )s pláne , diákszinpadvezetőként, nem is annyira  "vezetőnek" vagy "tanár"nak hanem inkább egy jó kis alkotóközösség tagjának érezve magát azaz magam... egy bejegyzés az albumból, egykori , idősebb, nagyszerű kolléganőmtől,  s ő, akit igazán csak tisztelni lehetett, ezt irta, nekünk , pár éve már nincs köztünk, de a szavai itt maradtak: "A Diákszinpad műsorai mindig megrázó élményt jelentenek számomra, mert önvizsgálatra késztetnek, a jobbá válás szándékát ébresztik bennem.További sikereket minden tagjának. Erzsi néni"  -

Köszönet... "szép volt... fiúk" ... lányok!

 

 

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mindentkimondani.blog.hu/api/trackback/id/tr198328978

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

14479 2015.06.01. 22:48:22

Én is "Találkoztam boldog cigányokkal is". A boldog tanárok meg valószínűleg sokkal többen vannak, mint gondolnánk. Nélkülük ugyanis nem működne az oktatás - még így se'!

13282 2015.06.02. 00:16:57

De csakis skatulyakon /kalickakon/ kivül ..!
süti beállítások módosítása