erről-arról-amarról még

erről-arról-amarról még

nemzedéki anomáliák...

2014. október 22. - gond/ol/a

egy szomorú vígszínházi előadás kapcsán---

nekem duplán szomorú volt a popfesztivál 40 vígszínházi mostani előadása

mert 40 éve nem is  láttam a legendás előadást (csak Szegeden egy másikat)

s mert most , s ahogy láttam a visszáját

valójában nagyon is ismertem annak idején is, bennem élt, tudtam kívülről... (együtt a Déry könyvvel - azt is tanítottam is)

 

elsőként vettem meg a bakelit lemezt (most a CD.-t, közben volt egy magnókazetta is)

 

és mutogattam fűnek-fának, amerikai unokabátynak (aki ugyan kicsit fanyalgott rajta, bár ő már csak ilyen), de a tanítványaim, a gimiben, különösen a színpadosaim - lelkesedve hallgatták,,,,, (pár évvel később egy évzárón énekeltettem is belőle ezt-azt, főleg, hogy Arra születtünk, hogy a föld sebeit begyógyítsuk)..akkor már kislányom is... A lemezt viszont nem kaptam vissza a zenész kisegítőktől, azóta se. (most vettem meg lányomnak CD-n, a 30 éves vagyok-kal, pont aktuálisan a 30. szülinapjára, de az akkori 30-asok ár megöregedtek...) És azt hiszem ez (a popfesztivál is) a mi nemzedékünké... inkább (bár remélem 2 éves unokám is hallgatni fogja...)

 

 

mégis vannak visszahozhatatlan dolgok,. a popfesztivál is ilyen.

az egykori szereplők idegenül téblábolnak a színpadon, a régi filmfelvételeken, saját fiatalkori énjeiket is idegenül nézik

 

a mostaniaknak meg ez az egész idegen...

 

nem kell megállítani az időt, nem kell visszahozni, (nem is lehet!)  úgy volt szép és jó, de  biztos, hogy 'helyénvaló" (és idejében)....és  akkor, amikor...

 

 

épp az előbb került elém Paál Isti  Petőfi rockja videon... a korabeli. ez legalább olyan csalódás volt,... ez különösképp összehasonlítva az élő-eleven eredetivel)

nem léphetsz kétszer ugyanabba a folyóba. Ahogy Herakleitosz megmondta.

 

És nem támaszthatod fel a múltat, Pláne nem, mai szereplőkkel.

Almási Éva és lánya Balázsovits Edit nem ugyanaz az Eszter... nem ugyanazok,

Tudom jól, Az én lányom is mennyire különbözik tőlem.

(Bár ez (a miénk)  a jobb eset. ha az utód javára...:)
... lám-lám, milyen érdekes: épp  "Nemzedéki életképek" címen épp most olvasható a Népszabadságban  - a napokban megjelenő - újabb  verskötetéről recenzió

 


A bejegyzés trackback címe:

https://mindentkimondani.blog.hu/api/trackback/id/tr988328802

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

14479 2014.10.23. 19:35:37

"... és nem arra születtünk, hogy éjszakánként felriadjunk..." Nincs is ilyen szövegrész. Akkor ez új. :)

14479 2014.10.23. 20:52:50

Beírtam az idézőjeles szöveget, majd ellenőriztem magamat - de ilyen nincs a dalban... "És mi arra születtünk, hogy a föld sebeit begyógyítsuk, életünkön át, életünkön át, Arra születtünk, hogy mindig menjünk, meg ne álljunk, induljunk tovább, induljunk tovább. A holnapoknak minden kulcsa két kezedben van, Nyitott szemmel álmodom, de nem vagyok magam. Arra születtünk, hogy tiszta szívvel szerethessünk, boldogok legyünk, boldogok legyünk, Arra születtünk, hogy mégse dobjuk el hitünket, hogyha szenvedünk, hogyha szenvedünk. Mint a mécses világítson egész életed, Fordulj felém, ha megérted, mit mondok neked. Arra születtünk, hogy napsugárba kapaszkodjunk, nem baj, hogyha fáj, nem baj, hogyha fáj, arra születtünk, tiszta legyen még a szívünk, s játszunk még tovább, játszunk még tovább. Hé, hé, hé(2X) arra születtünk, tiszta legyen még a szívünk, s játszunk még tovább, játszunk még tovább." ...viszont nem tartottam elvetendőnek... :)

13282 2014.10.23. 22:02:40

de hát ki mondta, hogy VAN? te honnan veszed ezt a nemlétező sort?! :) amúgy se aról van szó a dalban hogy mire NEM születtünk...

13282 2014.10.23. 22:03:46

az előadásban persze nem csak a régi dolgok hangoztak el, furcsa elegy lett az egész. (nem akarom azt mondani, hogy katyvasz) :(
süti beállítások módosítása