erről-arról-amarról még

erről-arról-amarról még

menni kell-e?

2013. szeptember 13. - gond/ol/a

úgy terveztem, a Hagymafesztivál előtt, amin fellépett Gerendás Péter is , hogy elviszem a Memento c. lemezét, dedikáltatni,

különös tekintettel a Százéves pályaudvar c. dalra, ("Vannak idők , mikor menni kell....mikor feltűnik a ház falán a jel...)aminek melódiájától, szövegétől régóta nem tudok szabadulni, annyira a fülembe-szívembe mászott, hogy annak idején, mikor megjelent, napokig mást se hallgattam...

 

http://youtu.be/mRElWFVNN50

csakhogy most nem találtam meg a régi  CD-t...

(ez itt egy mostani felvétel)

https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=be8uIcsiMDk


Aztán évekkel később, mostanában, megjelent egy nagy port kavaró levele a fb-on, ami szerint el fog menni...

Aztán eltelt pár hónap...

És most itt koncertezik (nem ment el mégse?)... Gondoltam megkérdem tőle...dedikálás közben... akkor hát mégse kell menni?

De aztán erre nem igen volt szükség, elhangzott ugyanis egy új dal , az új lemezről , válaszként akár :

https://www.facebook.com/gonda.julia.7/posts/10152207045371562?notif_t=like

Hogyha elhagyod otthonod, ahova születtél

Egy tenyérnyi anyaföldet az útra elvigyél

Hogyha elhagyod otthonod, ahova születtél

Képe egy életen át, végig elkísér,

...A Szajna-parton is keresed az otthagyott vén_Dunát...

Hát igy van ez...

elmenve is maradunk...

(Páris nekünk is a Bakonyunk ...lenne (mindig érvényes Ady!)

Az új CD egy új (önéletrajzi) könyvben jelent meg (Ma van csak a hivatalos bemutatója ):

"Gitáromba kapaszkodva"

Végül is ezt dedikáltattam:

"Julinak, szeretettel"...írta bele Gerendás Péter...

de a Szép Júliát

 

én is énekeltem még a koncerten, előtte, "vele", ahogy felszólított bennünket a közös éneklésre

a rövid felvételen hallatszik az én hangom is a fényképezőgépem fölül...:) (Szép? Julia? talán rád se ismernék..:)

talán rám se ismernél, talán rám se ismernék...

de maradok, aki, s ahol, (bárhol)

mindjárt kibiciklizek a Maros-partra megnézni (Szajna helyett) a Marost (elbúcsúzni tőle télre(?)... (unokabátyám épp itt van Kanadából, ő már megtette, mióta  56 után elment, 54. alkalommal - vissza-visszajárva)

(s jut eszembe: én  még a francia tengerparton is a Marost emlegettem... ami lehet , hogy túlzás, de a Maros partján születtem.... ott az "otthonom"...)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mindentkimondani.blog.hu/api/trackback/id/tr578328488

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

60145 2013.09.13. 13:08:58

"és úgy szeretem már Rodostót, hogy el nem felejthetem Zágont."

14479 2013.09.13. 22:18:17

Megválaszolhatatlan kérdés. Mert persze hogy menni kell, de milliószám elmenni már fizikailag is lehetetlen. Ráadásul a maradók minden egyes elmenővel kiszolgáltatottabbak lesznek.

13282 2013.09.13. 23:10:29

Pare:a kérdés nem igy van feltéve aki latolgatja, sose milliók nevében teszi, csak a magáéban (és a családjáéban )... itt (a dalban , MIBEN ELŐFORDUL A "MENNI KELL", EZ AZOKRA VONATKOZIK, AKIK ELEVE KISZOLGÁLTATOTTAK, "MIKOR FELTŰNIK A HÁZ FALÁN A JEL"! (akiket elüldöztek pl, "ilyenkor", a hazájukból,sőt aztán el is pusztitottak...) és miért "persze, hogy menni kell"?... ha mégse:) persze, itt arról van szó a dalokban, hogy ha megyünk, akkor is maradunk (a szivünk, itt, örökre) - tehát mégse megyünk, akár megyük akár maradunk...:) (azt hiszem , ezt hivják elcsépelt szóval, hazaszeretetnek)

13282 2013.09.13. 23:11:19

Atlasz, igen, Mikes Kelemen is igy gondolta-érezte...
süti beállítások módosítása