erről-arról-amarról még

erről-arról-amarról még

HEGEDŰKONCERT A ZENEPAVILONBAN 2013

2022. július 30. - gond/ol/a

 

minden vasárnap este van valami zene a zenepavilonban, de csak egyszer u.n. komolyzene: hegedű-zongora koncert (persze nem nagyon értem én ezt a felosztást, mert engem talán sokkal inkább felvidít mint az ellenkezője, aminek persze akkor "vidám"zenének kéne lenni, vagy ha elfogadjuk a "könnyű"zene kitételt, akkor a komolynak másrészt meg nehéznek...egyik se fedi a valóságot. Azt hiszem hátat is kéne fordítani a megkülönböztetéseknek, kategorikusan. Jó zene van! Egyáltalán: zene. (mert a rossz zene - nem az!)És én az u.n komolyzenében több jót találok, mint abban a másik fajtában, mondjuk úgy hogy több zenét a zenében , több harmóniát, tisztább színeket, több igazi, a kifejezhetetlenség határán lévő érzést...Zavart volna , ha pont erre a hangversenyre nem tudtam volna elmenni... mit ahogy sokáig látszott. Persze ebben szerepet játszanak személyes vonatkozások is. Hogy  vagy 10 évet tanultam hegedülni, kettőt konzervatóriumban is... és egy darabig úgy nézett ki (néztem ki) mintha hívatásul választanám a hegedülést...de aztán is játszottam szimfonikus-, kamarazenekarokban. A fellépő hegedűművésznő: Viszmeg Katalin

 



 

lányom egykori általános iskolai osztályfőnökének és magyar tanárának nagyobbik lánya, (a kisebbiket én tanítottam magyar irodalomra),

a zongorakísérő meg: Cseh Erika aki lányomat tanította zongorára (ha átmenetileg is),

 



 

sőt még a lapozójuk is: Gilinger Ildikó az egykori énektanára  és kórusvezetője... úgyhogy ahogy  fényképezgettem, (rossz fényviszonyok, és rossz zoom mellett,)rá is gondoltam, hogy megmutathassam őket, ha már a hangzást nem is tudtam megörökíteni… 

 



 

Persze az volt a lényeg. És ebben a harmonikus, természetes környezetben dupla élvezet. Apropos: természet. A hegedűjátékra is ez volt a legjellemzőbb: a természetesség. (Jehudi Menuhinnál tapasztaltam ezt a fajta könnyedséget, hogy mintha a hangszer hozzá tartozna, a teste meghosszabbítása lenne - persze őt nem láthattam életben, valóságban . De a rádióra tapasztva fülem, hallgattam már az 50-es években is... lélegzetvisszafojtva, nehogy egy hangot is elmulasszak példaképem játékából...) V. K-t pedig évekkel ezelőtt a zeneiskola zárt ajtaja mögül hallottam játszani, ugyanezzel a könnyedséggel, (később nyomoztam ki, ki játszott...akkor még felső tanulmányai előtt volt..de feltűnt a könnyedsége - pedig csak gyakoroltak,  zongorakisérettel - lányom zongoratanárjával.)

Telemann, Grieg zenék hangoztak el. És Debussyk, a holdfény - felejthetetlen, ki is kerestem itthon a hangverseny után  (itt David Ojsztrah - Menuhin mellett a másik "óriás", még a hegedűs időmből)

 



 

https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=SKd0VII-l3A

a ráadás pedig örök kedvencem: Massenet Thaisza volt. A Meditation. (ezt a számot a Protapopov műkorcsolyabajnok házaspár egyik kűrje kisérőzenéjeként fedeztem fel magamnak annak idején...)

 



 

https://www.youtube.com/watch?v=luL1T1WQC2k&feature=share

hangverseny után beszélgettük kicsit - a művésznő anyjával, mondtam "gyönyörű volt".. a koncert... köszönte hogy eljöttem, jaj, hát én tartozom köszönettel!

mindenért ami zene...

...meg emberi szó

 

aliz2. :: 2013. júl. 29. 20:11 :: még nincsenek kommentek :: Címkék: hagymatikumkapcsolatokMAKÓzene

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mindentkimondani.blog.hu/api/trackback/id/tr7217894407

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása