erről-arról-amarról még

erről-arról-amarról még

KABBALAHÉTVÉGE 2009

2022. április 07. - gond/ol/a

 

ha a kabbala (egyik) jelentéséből indulok ki, ami "kapott hagyomány" - akkor valóban sokat "kaptam" ezen a hét végén. elég sok könyvet elolvastam már e tárgykörben (is), de most először találkozhattam igazi "kabbalista" tanítóval, aki sok meglevő kabbalakönyvem egyik szerzője is: Z'ev ben Simon  Halevi (dedikáltattam is az egyik szünetben a könyvét: A Kabalaútját. ) Megint tapasztalhattam, hogy a személyes jelenlét pótolhatatlan... Londonból jött, Budapest közepébe, a Merlin színházba, a Mazsike szervezésében,  hogy két nap, fáradhatatlanul és figyelemmel és kedves mosolygó lényével elárasszon a tudásával. de legalább annyira a hiteles lénye tanított, mint a szavai. (miket egyébként a tolmácsa nem mindig egész hitelesen adott vissza)

főleg azt tanultam (nem egészen újként), hogy milyen fontos a lelki fejlődés, az evolució (Istennek is!) - és hogy ehhez kedvező feltételeket kell teremtenünk; hogy a szabad akarat nagy felelősség, de mindig választhatunk a jó és a rossz között. (nyilván az előbbit tegyük);

talán a legtöbbet a meditációktól kaptam, ezt most nem fogom leírni, hogy mennyiben - ott se tudtam megosztani, ahhoz kicsit személyes; de általánosítva mégis mondhatom, hogy az a lényege, hogy minden úgy van jól, ahogy van (és a múltra és a jövőre is vonatoztatva) , és valamit megértettem abból is, hogy mi a dolgom, mire (és miért) születtem. (hogy nem a fantáziám játszott velem, arra elég erős bizonyítékom volt.) És hogy az embernek leginkább saját magára kell "vigyáznia", ezzel tud kihatni, jól, másokra is, mint ahogy a szeretet is önmagunk szeretetével, elfogadásával kell hogy kezdődjön. Csak úgy működhet.

Az életfa számtalan változatban - mint valami mandala - igazít el, az élet bármely területén. de általános lényege ennek is az egyensúly(a középső oszlop) elérni akarása, a két szélső pillér közt. (Hiába: "az arany közép")

És a legfőbb: ha a világban bajok vannak, az az emberiség hibájából van, semmi köze a világegyetemhez; mert az jól működik, ott minden rendben halad, a természetben minden kiegyensúlyozott, mibennünk a hiba...ha van hiba



A bejegyzés trackback címe:

https://mindentkimondani.blog.hu/api/trackback/id/tr6517799557

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása