erről-arról-amarról még

erről-arról-amarról még

EGY FAKÓ FOTÓ 2013

2022. március 05. - gond/ol/a

ez a fotó kb száz éves lehet. anyukám van rajta a testvéreivel, ő 1908-ban született, a huga, 1911-ben, a bátyja 1905-ben, a nővére... most nem jut eszembe mikor (anyu tudott mindig minden családi dátumot, pontosan...)... később született egy öccsük még, és volt egy (legidősebb ) féltestvérük is, : Böske, - Lili, Gyuri, Magdi és Feri....a Löwinger gyerekek... Löwinger Miksa és Bárány Mariska gyerekei... Drága anyukám és a testvérei: nagynénéim, nagybátyáim... Unokatestvéreim szülei. A rokonaim. Felnéztem rájuk, szerettem őket, felnőttekként. Lám, ők is voltak gyerekek - hát persze... anyukám sokszor mesélt a gyerekkorukról, mint boldog, paradicsomi időről...(sajnált is , hogy nekem, egykeként, s más időkben, nem lehetett részem efféle boldogságban., mint az ő soktestvéres nagycsaládos gyerekkorában. Amiből nekem csak a gyerekszoba maradt... abban nőttem fel, később. Sőt, még a lányom is... Eredetileg bordó olajfestékkel volt befestve a fala... Nehéz volt megszabadítani tőle, át-áttört a régi gyerekkor a késő zöld virágosra pingált falakon...   Ez a fotó meg --kifakult. Már az én gyerekkoromban is ilyen (vagy majdnem ilyen) halvány volt! Hol van az a kifakult gyerekkor? lehet, hogy már csak másodemlékként, az én  emlékeimben, (unokatestvéreimben?), meg ezen a fakó fotón....amin alig látszanak... a Löwinger gyerekek… 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mindentkimondani.blog.hu/api/trackback/id/tr3217772770

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása