erről-arról-amarról még

erről-arról-amarról még

egy nagy film kisgyerekszemmel

2020. február 20. - gond/ol/a

 

ódzkodtam egy kicsit ettől a filmtől

a plakátja nem tetszett, s a cime se...:)



de aztán...minden együtt volt, az első perctől, hogy beültem rá (hatodmagammal), a mozigépész is most látta először, hetediknek)

féltem attól, hogy egy ilyen komoly téma vigjátéknak van feldolgozva, vajon hogy fog elsülni???

..egyáltalán nagyon sokféle, összetett volt a film, sokrétű.... formailag s tartalmilag is...

hát voltak benne muris jelenetek (különösen az elején), de vigátéknak nem mondanám, legalább annyira dráma, tragédia.....

de ha őszinték vagyunk, hát ezek a háborús események nem adnak meg minden okot a szatirára is?, abszurditásra, sőt paródiára? (bőven rászolgáltak képtelenségeikkel)((Ahogy pl a zsidó kislány eleinte hülyére veszi a "náci" kisfiút és épületes marhaságokat ad be neki a zsidókról,ki jobb hiján, könyvet akar irni róluk, a zsidókról- ami nem is állt olyan távol a róluk szóló abszurd mendemondáktól)

plusz egy 10 éves kisfiú szemszögéből láttuk végig a háborút, a nácizmust, az ő fejlődését, tragikus sorsát követhettük, megérését, emberségét... talán nem használunk nagy szót ha azt irjuk hőssé válását.....


hogy lesz kis náciból ( s Hitlert képzelve barátjának...) egy zsidómentő fiú, (aki Hitlert  is kiebrudalja végül... a képzeletéből)

remek volt a Hitlert játszó (s egyben kifigurázó) rendezó.(Taika Waititi)  a kisfiú anyját játszó világsztár ,(Scarlett Johannson) és a bújtatott zsidó kislányt játszó lány  is, node legfőképp a kisfiú

és én azt se tudtam sirjak vagy nevessek, közelitve a vége felé már  inkább sirtam, de a legvégén én is nevettem, amikor végre a szabadban, rádöbbenve, hogy amerikai zászlók futkosnak, a lány mint ahogy igérte, ha szabad lesz, mit fog csinálni,  táncolni kezdett....... a kisfiúval (előbb persze a lány felpofozza, mert becsapta, maga mellett akarva megőrizni, de hát végül is felnőtt, s még a lány cipőjét is be tudta fűzni végre).....


öltözve felnéztem a vetitő ablakára, hogy tetszett? kérdezte a fiú, nagyon..intettem..könnyeim közt, .örült neki, (remélem ő is végignézte, s most nem jött ki tizpercenkét )


sajnos ez a trailer is félrevezető, ezt a filmet meg kell nézni, egészében

A bejegyzés trackback címe:

https://mindentkimondani.blog.hu/api/trackback/id/tr5315482834

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása