erről-arról-amarról még

erről-arról-amarról még

saját szobák

2018. július 22. - gond/ol/a

Virginia Woolf szerint ezt nem lehet másképp értelmezni, mint ami.. Woolf szerint az kell : saját szoba, a női alkotáshoz.., de mégis áttételesen...  saját tér, levegő saját hang...(nekem tulajdonképpen sokáig nem volt saját szobám, s amikorra lett...már késő -s jellemző, hogy a lányom szobáját becsben tartva. nem is tekintem a lakás igazi részének, csak látogatóba járok oda telefonálni, s egyszer kétszer aludni - mint vendég- mióta a "saját" sezlonommal egy kis baj történt .) A saját szoba létrejöhet  saját szoba nélkül is - szerintem

 

na ez az az eszmefuttatás nem is tartozna ide, ha nem lenne egy kiállítás aminek pont ez Saját szoba; női alkotó "saját szobája" lenne a címe a zsidó múzeum  kiállító termében amit nagy nehezen megtaláltam, nagy nehezen beengedtek) a külseje - tévén láttam - hívta fel a figyelmet rá, mert emlékeztet a mi makói emlékjelünkre:

 


két alkotóművész "saját szobája" lett a tér, valójában csak egy zug a tragikusan kettészakított
életű Sajó Edité,csak az önarcképe, de milyen beszédes... és ha közelebb megyünk, el tudjuk olvasni a könyvek gerincét, milyen filozófiai olvasmányai voltak.... mi minden lehetett benne.. és miminden lett semmivé ....1944-ben,  mindössze 31 éves  korában...


a teret benépestitk  Shaar Erzsébet kis szobrai... ezek önálló alkotások, kisplasztikák, furcsa nekem látni , hiszen Pécsett láthattam az Utcáját... életnagyságú alakokkal..

 

 


elfáradva leülök az ablakpárkányra s lám, kint is szobrok

 


néha érdemes kinézni a "saját szobák" falai közül is..!

A bejegyzés trackback címe:

https://mindentkimondani.blog.hu/api/trackback/id/tr9414127899

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása