erről-arról-amarról még

erről-arról-amarról még

boruch ato

2018. március 14. - gond/ol/a

tegnap reggel erre ébredtem, vagy még nem is ébredtem, hanem álmodtam,dallammal:


boruch ato...

ez minden héber áldás (és mindenre van áldás!) kezdő két szava

áldott vagy te... (a folytatás, amire már felébredtem Adonaj lett volna...az Örökkévaló, de akinek a nevét, csak úgy nem is mondhatjuk ki)


engem a dallam foglakoztatott, nem akartam elfelejteni

behangoltam a hegedűm, lejátszottam rajta, ahogy még a fülemben maradt, s lekottáztam...

végül is jól ébredtem!
reggeli áldással...
Isten áldásával...de nem "úgy", hogy ő áldjon engem , hanem én őt...

neki szól a szöveg a dallammal, hogy ő az áldott! én áldom őt, mi áldjuk őt ... na nem mintha rá(m) (nk) szorulna, (vagy igen? kölcsönös is ez?) de igy van jól...ha mi fordulunk felé, s hálával, végül is a teljes reggeli imádságban ébredéskor megköszönjük, hogy felébredhettünk, hogy "visszakaptuk a lelkünket", hogy az Örökkévaló visszaadta belénk...


az áldásmondás is tulajdonképpen hála kifejezése...

Boruch Ato ...

hát ezzel ébredtem

nem felejtettem el a dallamot se, hiszen rég ivódott belém, még gyerekkoromban, később napközben már emlékeztem is rá, magátólértetődőn, csak átmenetileg felejthettem el, de álmomban tudtam!


Boruch Ato...

Adonaj...

átmenetileg megfeledkeztem róla, de finoman  jelzett...

hát akárhogy is... ne vegye senki elbizakodottságnak, de én is áldott vagyok...legalább is voltam ezen a reggelen, egész biztos!

igen, ez jó ébredés volt!

A bejegyzés trackback címe:

https://mindentkimondani.blog.hu/api/trackback/id/tr3713736828

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása