erről-arról-amarról még

erről-arról-amarról még

újévi koncertek, zavaró intermezzókkal

2017. január 03. - gond/ol/a

újévi koncert nélkül nem kezdődhet az új év, ez a nyitánya

beláthatatlan idők óta a bécsi hozzátartozott a január első napjához, délelőttjéhez....
még otthon, a rádióból kezdtük hallgatgatni, anyukámmal, majd a tévéből, igazán nekem különösen dupla öröm volt látni, a strausszosan, hegedűvel a kezében vezénylő és olykor játszó Boskovszkyt... meg aztán évről évre találgatni... ki a karnagy, milyenek lesznek a virágok, a balettok...
idén megint maradt a rádió, - ami Bartókra van beállitva (mióta lányom a munkatársa volt), de most is be lett vonva az ügybe...bár ők nem hallgatják ...s különben is ők d.u. mennek gyerekkoncertre unokámmal..:)de lányom hívta fel a figyelmet egy Dragomán irásra, ami épp a bécsi újévi koncert hagyományával kapcsolatos:
 
http://gyorgydragoman.com/?p=953

meg ő nézte meg azt is, hogy mikor kezdődik, 11, 15... (tudhattam volna, mindig akkor...) nos pár perc késéssel, jelen is voltam, a rádió mellett, a konyhában (ott jön be legjobban a Bartók)

aztán délután összeszedtem magam, ünneplőbe vágva, de jó melegen felöltözve, a csikorgató hidegben, a Sportcsarnok irányába... biciklivel (bár tovább tartott a jármű elhelyezése mint az odaút)

azért pontosan beértem a csarnokba, a szélső oldalülésemre -  előttem maradt is még két üres szék , de később odaült egy orvos-gyógyszerész nyugdijas házaspár

a  magánzeneiskola zenekara játszott szokásos szinvonalán, tarkította műsorát  szintén földink (gimiben tanitottam is) Cseh Antal bravúros két Bánk bán áriája...(a Hazám, hazám... meg a Bordal) két zenekari zeneszám közben ill. alatt volt egy mozgolódás, rohangálás, kisétálás, mentők jöttek , végül kiszállitottak valakit a 2. sorból a szinpad előtt, de zavartalanul folyt tovább  a műsor, a két szám  közt ugyanúgy tapsoltak, előttem az orvos meg se mozdult, tán még tekintetével sem... de láttam , a rosszullevőt mellettem tolták ki, s magánál volt, sőt a haját is igazgatta, de aztán a polgármesterasszony évnyitó beszéde elején hangsúlyozottan rendhagyó módján kölni és az istanbuli áldozatokra és az imént rosszul lett polgártársunkra emlékeztetve bennünket egy perces néma felállásra hivott fel. aztán beszédet mondott, főleg beruházásokról, meg valami általánosságot nemzetről, magyarságról, amiből csak egy általa élesen és  kemény nyomatékkal kiemelt (eposzi állandó?) jelző maradt meg bennem , de  kétszer is, mint egy belémdöfött tőr...hogy keresztény... ..hát akkor én most hova álljak(üljek)...nincs itt számomra hely, hiába vetteme meg a jegyem? (meg hogy mást ne mondjak,  hiába tanitottam a magyar irodalmat évtizedekig?)   Rajtam kívül mást nem is zavarhatott a megkülönböztető jelző, legfeljebb Kálmán Imrét zavarhatta volna (?) , akinek a Csárdáskirálynőjéből adott elő  pár számot a zenekar, kiugró közönségikerrel, (Te rongyos élet, A lányok angyalok...Hajmási Péter...Jaj cica...nélküled még a menyország is fád...)),, 


három főővárosi"diva" is tette-vette magát, a hangját, a mikrofonba ami hol működött hol nem, de ha (fél)playback volt ugyis mindegy....

a végén a konfettizápor szépen hullott alá,


a tűzijáték a dermesztő hidegben nem melegitett, nem is néztem volna meg, de nem engedtek a kordonon kivüli biciklimhez előbb (csak a művészeket a már röpködő tűzcsóvák közt az autójukhoz, de sikerült elloholniuk, viszont a végén mintha a a görögtűz a fákat is meggyújtotta volna(?) 

Halleluja, hallott kicsit rekedtesen és halkan , de mégis csak... (az ugyancsak nemkeresztény) Leonard Cohen (mint minden betlehemi gyertyagyújtáskor... is....no dehát  az a betlehemi kisgyerek is zsidó volt, akit nem fogadtak be, azért is született jászolban...)

az egykori de lerombolt zsidó templom és az áldozatok) emlékjele felé mentem haza , ahol tegnap , az év és hanuka utolsó napján meggyújtottuk a z utolsó gyertyát... és csodák csodájára még mindig égett, mind a kilenc! Túlélt és túlégett mindent...

s ha szerényen is, de  világit - válogatás nélkül - Mindenkinek! 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mindentkimondani.blog.hu/api/trackback/id/tr5912094057

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Drizari 2017.01.03. 15:23:11

Mára (ismét?) trendi lett hivatalos beszédekben a keresztény emlegetése. E szó nélkül nincs hivatalos valami átadása/megnyitása/méltatása. De egyenlőre nincsenek indexen a zsidó alkotók művei.

gond/ol/a · http://lineas.freeblog.hu 2017.01.03. 16:46:52

...nem csak nálunk? (.... a zsidó alkotók művei -anélkül, hogy tudnák, hogy azok? - szoktak elhangozni is ez alkalmakkor is-mint utaltam (Kálmánra, Leonard Cohenre)pl...) úgy látszik, szükség van rájuk! :O)

obsidian1 2017.01.07. 09:47:38

nincs is ünnepség egyházi köszöntő nélkül
és igen nálunk is egy református lelkész újévi köszöntője és utána rögtön tűzijáték Leonard Cohen: Halleluja zenéjére
(talán ez is központilag elrendelt volt?)
süti beállítások módosítása