erről-arról-amarról még

erről-arról-amarról még

jelenmúlt...

2016. augusztus 01. - gond/ol/a

az jutott eszembe, hogy lehetne következetesebben a múltat idéző, inkább újraélő, meg"jelen"itő gyerekkori "emlékcserepeiemet" meg ill. átirmi  jelen időbe(még a legutóbbi prenatálist is ad absurdum) volt egy novellám 69- szilveszterén játszódik, íródik is majdnem : a jelen emléke cimet adtam neki... mert akkor azt...úgy éltem meg, hogy már a jelenben is múlttá azaz emlékké vált. Ez meg a forditottja lehetne... a múlt jelene...a múlt jelenné válva... Bár, emlékszem, érdekes módon , amikor egyszer eszembe jutott a történet,  amit emlékként írtam meg eleve, szinte belémhasitott a valóságosságával, hogy dehiszen ez megtörtént (mert megtörtént) valóság volt s nem (csak álomszerű) emlék....

 

(gondolkodtam, hova írjam ezt, de már annyi noteszem, cetlim van telefirkálva- elfér ide, ha csak magamnak is ...hiszen az előzőkhöz is tartozik...)

 

jelenlevő múlt, múlttá tett, lett jelen... az idő kifolyik a kezemből, azért is akarnám megragadni, leirni - tán mindegy is , hogy milyen nyelvtani időkben (milyen jó az angoloknak, ott több is van belőlük, és össze is köti jobban a "különböző" időket, mert nem is azok... egymásbamosódnak sokkal inkább...mint a múlt-jelen-jövő szétválasztásban) 

 

egyidőt élünk

 

(tán még a jövő is ott lapul mindig benne, valamiképp)

 

ja, jut eszembe a héber nyelvben nincsenek is különböző igeidők, hanem együtt a jelenmúlt jövő, tehát a vagyok aki vagyok  is igy értendő, igy is: .... vagyok, aki leszek!

A bejegyzés trackback címe:

https://mindentkimondani.blog.hu/api/trackback/id/tr48929338

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gond/ol/a · http://lineas.freeblog.hu 2016.08.14. 10:00:52

ja, vagy "az emlékek jelene" (jelenideje)
süti beállítások módosítása