erről-arról-amarról még

erről-arról-amarról még

emlékfoltok

2016. május 19. - gond/ol/a

nem tudom

hogy aludtam a lágerben

milyen fekhelyen

valószinű priccsen

ember ember hátán

de anyám nem volt mellettem

ő a hadigyárban dolgozott

egész éjszaka

(ez volt életbenhagyásunk záloga)

én hajnalban a kapuban vártam őt

s ha kicsit ledőlt

megsimogattam

az első mondatommal

mami kenyér

 

később így mesélte el nekem

mikor már vadóc lettem

 

de nem emlékszem

semmire sem

 

a pesti óvodára már igen

töredékesen

 

hogy ott valami nyugágyunk volt

és mindenkinek külön-külön jutott

délutánonként azon aludtunk

 

de volt egy olyan játékunk

amiben keresztbe fogtuk

páronként egymás kezét

és közben énekeltünk

ritmusosan valami szépet

s hallgattunk sok mesét

 

ó boldog idők

 

aztán egy szombat délután

mikor már elvittek mindenkit

csak a házmester

vigyázott volna rám

de lement a pincébe

felhozni valamit

én a kapuban álltam

egy darabig

de jöttek gyerekek

s én utánuk eredtem...

 

úgy látszik

nem birtam a magányt

pár percre sem

 

megszokhattam a tömeget

a lágerben

 

.

 

 

de mostanában

azt szeretem

ha nincs senki

körülöttem

 

csak ezek a hézagos

emlékek

 

talán ezekkel 

akarom

befoltozni

elrongyolódott

életem

A bejegyzés trackback címe:

https://mindentkimondani.blog.hu/api/trackback/id/tr718729928

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása