erről-arról-amarról még

erről-arról-amarról még

palacsinták és pillangók

2016. április 29. - gond/ol/a

Biró néni jól főzött

és szerette az unokáit

elvesztett lánya gyermekeit

tán egy kicsit engem

szomszédbeli

játszótársukat is

ki magam is félárva

csak apátlan

leányka

 

kit anyukája arra nevelt

ne fogadjon el ételt

idegen helyen

ne egyen máshol

csak otthon

 

de olyan finoman

készült

az a palacsinta

biró néni keze alatt

a kisüstben kavarva

 

hogy fogva tartott

a szagával

meg mondott közben

olyanokat

például hogy

meg vagyunk szállva

 

ez izgalmas volt

hogyhogy?

kérdeztem

hát pillangókkal

mondta

s közben

furcsán félrenézett

 

 

ugyhogy hazaszaladtam

kérlelni anyut

maradhassak

birónéninél

még egy kicsit

palacsintaevésre is

(a pillangókról hallgattam)

persze beleegyezett

de hát birónéni

nem is volt „idegen”

 

 

a házuk nekik is

szűkebb lett idővel

mert elvették

a negyedét

meg azt hiszem

a földjüket is

(azt tőlünk

csak azért nem

mert olyanunk

nem volt sosem)

 

de biró néni

nem panaszkodott

csak néha

többet mondott

a kelleténél

előttünk

gyerekek előtt

(nála sose volt

nicht for dem kind

mint otthon

s a rokonainknál

bosszantásomra

unos-untalan)

biró néni

ha kicsúszott valami

gyereknek nem való

a száján

mindig

kivágta magát

helyesbitett

bár sejtettem

hogy a keresetlen

még javitatlan

első szava

volt a fontos

s az igazi

mondandó

 

s remek ételeket adott

szívesen

s én a rosszevő

nála mindet

megettem

 

később

még a büdös

bévitamínjaimat is

nála nyeltem le

biztosamibiztos

alapon

anyu odaadta neki

 

anyámnak

nem mindig

fogadtam szót

-->

A bejegyzés trackback címe:

https://mindentkimondani.blog.hu/api/trackback/id/tr318674052

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gond/ol/a · http://lineas.freeblog.hu 2016.05.18. 21:04:42

folyt:anyámnak
nem mindig
fogadtam szót
ugyanis

de igen… neki

drága birónéni….

ha elfelejtettem volna
annakidején:

köszönet a
palacsintákért

s a pillangókért is…
süti beállítások módosítása