erről-arról-amarról még

erről-arról-amarról még

a gravitációs hullámok nyomában

2016. február 16. - gond/ol/a

praktikus következtetés Einstein nyomán

ha elindulok
fiatalabb maradok
mintha ülve itt


(sutba lehet vágni a közmondást:"lassan járj, tovább érsz"?(amit én ráadásul  élsz-nek értettem sokáig)...illetve a jársz-t kell hangsúlyozni és nem a lassan-t, kezdem érteni a száguldás szerelmeseit is. egyébként én is imádom -  ha csak a biciklimen ülve is -  a nagy sebességet...)...ha legyőzöd a teret, leegyőzöd az időt (időd) is!?! Nosza!

meg sutba  azt is, hogy aki kíváncsi, hamar megöregszik (sose akartam elhinni) nos: a kíváncsiság is mozgás :)

mozogjunk csak, minél többet!

A bejegyzés trackback címe:

https://mindentkimondani.blog.hu/api/trackback/id/tr848394758

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kincse- 2016.02.16. 08:34:52

Ez jó tavaszi aktivitás, örülök neki, hogy te is így gondolod!
Tegnap én is mozgásba lendültem, rokonlátogatás címén, és ma folytatom. mert sok a névnapos köszöntés, de már amúgy is kifelé vágyom.
Tetszik ez a nyugalmas képed!

gond/ol/a · http://lineas.freeblog.hu 2016.02.16. 13:19:56

@Kincse-: nem csak tavaszra gondolnám :) de lehet, hogy még tavaszra se lesz belőle semmi ... :(de sok b iztos nem) - mert forditva van: azért ülünk a fotelban mert megöregedtünk, és nem azért öregedtünk meg! visszacsinálni meg nehéz...
több mint fél éve készülődöm (a fotelben) az utódaim meglátogatására!
én egy képemmel se tudok kibékülni mostanában...( nyugtalanitanak, még akkor is ha nyugodtnak látszom rajtuk)

pettra01 2016.02.16. 16:23:07

Én már eljutottam szinte a teljes virtualitásba, gyakorlatilag nem is létezem, ahova letesznek, garantáltan ott leszek akármennyi idő múlva is. A nagy biciklizéseim ideje elmúlt, régen megtörtént, hogy szép idő volt, és nem volt kedvem vonatra szállni, inkább gyalog jöttem haza húsz kilométert, ma már... De nem baj ez, mindennek ideje van és mindent a maga idejében kell megtenni.

gond/ol/a · http://lineas.freeblog.hu 2016.02.16. 18:41:57

@littke: akkor jó, az az első gondolat, az igazi - később el szoktam térülni, mert azért sok igazság van :)

gond/ol/a · http://lineas.freeblog.hu 2016.02.16. 18:43:55

@pettra01: hát igen eljött a fotelban ülés ideje...

Kincse- 2016.02.17. 11:21:16

@gond/ol/a:
Alíz, már korábban is olvastam erről a gravitációs hullámról, és azt állapítottam meg, hogy csak akkor érne valamit a mozgásunk, előrehaladásunk, ha fénysebességgel közlekednénk. De így nincs sok gyakorlati haszna, de azért érdekes felfedezés a fekete lyukak miatt.

Viszont a mozgás mégis fiatalon tartja a szervezett, mert sok jó egészségügyi haszna van. Ha már időt nem is nyerünk, de egészséget mindenképpen, és azzal még tovább is lehet élni.

Xilit 2016.02.19. 18:05:00

Szia, gond(ol)a, üdvözöllek, Nyírfa vagyok a Nolblogról.
Amennyire szeretek száguldozni, annyira élvezem a szemlélődést is, fotelből, ablakból, gyalogutakon. Ilyenkor jönnek a legőszintébb gondolatok, és mekkora öröm, amikor egyszer csak ott van valami, ami mindig is ott volt, csak nem látta az ember.

Kokó1 2016.02.21. 20:00:06

Szia Alíz
A gravitációt csak a fenekünk súlyából érezzük... Azért jó a fotelban....:-)
A gondolataink nincsenek a gravitációnak alárendelve...
Nem azért, mert súlytalanok, hanem azért, mert gyorsabbak, szabadabbak még a fénynél is...
A fantázia nem tud határok, korlátok között mozogni, csak egy új nézőpont kell és már a képzelt világ is végtelenné válik...:-))
Különben az a közmondás, hogy a "kíváncsi hamar megöregszik" tévesen van értelmezve Kokó szerint, mert nekem az az olvasata, hogy már fiatalon is annyi információval rendelkezhetünk, mintha öregek lennénk....-)))

gond/ol/a · http://lineas.freeblog.hu 2016.02.21. 23:34:04

@Kincse-: természetes, de a gondolataink túlszárnyalják úgyis a fénysebességet. nekem a felfedezésben a HULLÁMOK fontosak. Mert mindebn az!!! (még mi is valamifelé állóhullámok lehetünk) Valójában...ha nem figyelünk oda (magunkra).. csak rezgünk valószinűleg :) és tán kicsit fénylünk is,ki-ki a maga módján, szintjén :)

és persze hogy a mozgás maga az élet, materiálisan is. felcserélhető fogalmak szinte.

(egyébként el is mozdultam, pár napra...:) felálltam a fotelből , ma utaztam vissza:) (mondjuk el is fáradtam... de a fotel még várhat)

gond/ol/a · http://lineas.freeblog.hu 2016.02.21. 23:35:42

@Xilit: szia, ez az új név?
nálam alvás után, félig felébredve jönnek a meglepi gondolatok. De napközben épphogy száguldás közben (pl a biciklimen:)

gond/ol/a · http://lineas.freeblog.hu 2016.02.21. 23:40:21

@Kokó1: szia! ..akkor nekem egyre nagyobb a gravitációészlelésem (a fotel szegény,egyetért:(
Teljesen egyetértek, hogy a gondolatok nincsenek alárendelve holmi gravitációnak (se), a kiváncsiság és korai öregség, azaz koravénség - telitalálat! (egyébként egy )(kiváncsi) okos arc mindig is öregebbnek tűnik, mint egy gondtalan , butácska szépség holdvilágképe... (kérdés, melyiket válasszam?)

Xilit 2016.02.22. 12:26:17

@gond/ol/a:

Csak azért, mert a Nyírfával nem sikerült a regi.
Az álmok! Hogy mi mindent üzennek nekünk. Jó esetben az ébredéssel nem vesznek el az információk. Van ismerősöm, aki a fontos válaszokat hajnali 3 körül kapja meg, az ágya mellé oda is van készítve penna, papír, hogy másodperceket se késlekedjen azok lejegyzésével.

gond/ol/a · http://lineas.freeblog.hu 2016.02.22. 20:42:12

@Xilit: én nem álommondatokról beszélek. az is más. ezek nagyon éber. tiszta gondolatok, közvetlen ébredés után. Tehát ezek is mozgásban jönnek. (az álom nem az, csak egy másik tudatállapot) emez váltás egyikből a másikba.És ezeket nem is lehet elfelejteni. esszenciák. (csak a testem van félig éberen ilyenkor, a tudat teljesen fent!)

Xilit 2016.02.22. 21:36:05

@gond/ol/a:

Tudom, hogy nem álommondatokról írtál, hanem az ébredéssel tudatosuló gondolatokról.
Csak hozzáfűztem, milyen frontosak az álmok, telis-tele a magunknak/nekünk szánt üzenetekkel.

gond/ol/a · http://lineas.freeblog.hu 2016.02.23. 16:49:24

@Xilit: igen, azok is lehetnek fontosak (páne a tudatos és/vagy lucidok), de azokat se könnyű elfelejteni, épp azért, mert különlegesek, és üzenethordozók. Sokszor nehéz is - ha egyáltalán lehet - megfejteni. De olyankor makacsul visszatérnek, kis variálással..:)

Xilit 2016.02.23. 17:50:43

@gond/ol/a:

Addig térnek vissza, amíg célba nem érnek.
Egyébként sűrűn kérek álmot, számomra ez az egyik legnagyobb segítség.
Csakhogy, az élet milyen körültekintő, nem ám úgy teljesíti a kérést, ahogy azt mi elképzeljük, hanem, ahogy az számunkra a leghasznosabb. Tehát, egyáltalán nem biztos, hogy álomként kapok választ, de kapok, mosogatás közben, vagy bármikor egy találkozás kapcsán. Vagy felfigyelek valamire tévénézés közben.....esetleg itt találom meg a kulcsot, Titeket olvasva, Veletek beszélgetve.

gond/ol/a · http://lineas.freeblog.hu 2016.02.23. 20:44:21

@Xilit: nekem voltak visszatérő álmaim, bizonyos életszakaszokban azonosak, remekül megragadták annak a korszaknak a lényegi alaphelyzetét és problémáját. Bizonyára megoldódták, idővel. Bár nem biztos hogy az álmoktól:) Én nem "kérem" őket. Ami jön , spontán jön. És el vagyok kényeztetve...nem csak álmokra gondolok! (persze lehet, hogy nem csak a szavakkal megfogalmazott kérés kérés... És igen, figyelni kell."bárki szájából meghallhatod az igazságot".(ill. a választ a kérdésedre) . ez is egy ilyen volt...:)

Xilit 2016.02.23. 23:40:14

@gond/ol/a:

Az Élet ért minket szavak nélkül is. Én szeretek beszélni, nagyon is - az írás is az -, de vannak érzések, amelyek csak egyetlen szót tudnak előhívni belőlem: istenem. :)

gond/ol/a · http://lineas.freeblog.hu 2016.02.24. 08:10:26

...csak mi nem értjük mindig... (vagy csak utólag - legalább)

sőőtnagyonis 2016.02.28. 21:52:08

Úgy tökéletes a hasonlat, ha a saját képünket tükörben figyeljük!
A LIGÓ-val is így történik. Ha beint a téridő, rögtön változik a képünk!
Ja, ilyet csak ritkán látni, ezért közben megöregszünk!

gond/ol/a · http://lineas.freeblog.hu 2016.02.29. 18:37:06

@sőőtnagyonis: nem nagyon értem, de nem szeretem a tükröt, hát még nézni magam benne, anélkül is- ha ritknn is nézek bele - látom, hogy öregszem... vagyis vátozik a képem, ...nagyonis! :) (nagyon nem tetszik amit mostanában mutat:(

sőőtnagyonis 2016.03.01. 23:01:55

Ezzel én is így vagyok söőt egyre rondább.
"nem nagyon értem" Ez pedig egyszerű. Én arra éleztem ki a helyzetet, hogy a precíz műszerek helyett mi figyeljük azt a bizonyos tükröt, amely a híres eseményt kimutatta.
Az lenne az izgalmas, ha ezt láthatnánk. Ebben az esetben igen valószínű, hogy magunk is közvetlen élvezői lennénk a gigantikus hintának!

gond/ol/a · http://lineas.freeblog.hu 2016.03.02. 10:58:54

@sőőtnagyonis: állitólag a megfigyelő eleve befolyásolja a fizikai folyamatokat!!!(Ha magunkat figyeljük, magunkat is?!! :)

sőőtnagyonis 2016.03.02. 22:57:08

Ez csak természetes..
De a gravitációs hullám keletkezése helyén valószínű sokba kerülne a tapasztalás. Az ugyanis bennünket változtatna meg. Vagyis megfordulna a képlet, de az is lehet hogy úgy megokosodnánk tőle, hogy atomjainkra hullanánk!...Jáj!...:)
süti beállítások módosítása