erről-arról-amarról még

erről-arról-amarról még

mennyit ér egy kalap

2015. október 21. - gond/ol/a

 

sokszor eszembe jut az egyetemi ötödévemből (ez egyben gyakorlótanári év volt)
a szakvezető tanárom (szegedi gyakorló általános iskolában, magyar nyelv és irodalomból) egy alkalommal félrehívott, s bizalmasan közölte, hogy gondolja, biztos jól jönne nekem egy kis ösztöndíjpótlás, vállaljam el korrepetálásra az egyik kislányt, helyesírásból, mert igen-igen gyenge...
elvállaltam. (akkoriban - később is sokáig - nem tudtam nemet mondani, bár korrepetálást , külön órákat később nem vállaltam, legfeljebb szívességből, barátian - lehet , hogy e korai visszás élmény miatt is?)
nos, a kislány édesanyja kalapkészitő volt. Én mindig szerettem volna egy kalapot. (addig még sose volt.) Volt viszont egy angol királykék gyapjú szövetkabátom, nagybátyám feleségétől kaptam, hoztam magammal a nyári nyugati nyaralásból, s arra gondoltam, ahhoz jól nézne ki egy ugyanolyan kék s piros kockás felfelé perdülő karimájú kalap. Megbeszéltük az anyukával a lakás mellett található kalaposműhelyében. Mire befejeződtek a helyesírási órák, elkészült a kalap is. Az óradíjam beszoroztuk a megtartott órák számával, és az összeg kiszámolása után kiderült, a kalap többet ért, mint az én többheti korrepetálásom.Kifizettem hát szó nélkül a különbözetet!
És én ebben semmi kivetnivalót nem találtam.
Miért? Ma ki keres jobban? Egy tanár vagy egy kalapos?

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mindentkimondani.blog.hu/api/trackback/id/tr88329208

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

349780 2015.10.21. 21:59:29

A példa kedvéért egy ruhaipari munkafolyamat: http://videakid.hu/videok/animacio/kisvakond-nadragja-1-kivakond-nadrag-GbLNQVbZ9ZNeIWSI A kalaposnak anyagköltsége is van, és egy fenntartott műhelyben dolgozik. A korrepetáló tanár meg a megrendelő otthonában dolgozik, rezsije sincsen.

301782 2015.10.22. 07:57:36

Ma ki keres jobban, egy tanár, vagy egy kalapos? Nem tudom, régen hogy volt, de mintha ma nem lenne ilyen egyszerű a kérdés. Kalap márka, hírnév függő. Szóval nagyon nem egyformán értékelik a kalaposokat sem. A tanárok esetében is számít, milyen fenntartású az iskola. Civil, vagy állami.

199664 2015.10.22. 08:25:40

A korepetáló tanár igaz,hogy a megrendelő otthonában dolgozik,de rezsije neki is van!! Láttatlanban rezsi minden,amit a tudásra fordított,és amit annak a büdös kölöknek próbál a fejébe verni,az utazás,az öltözködés,és minden,mondom,ami ezzel összefüggésben van! Szász Endrét egyszer megkérte egy arab sejk,hogy fessen neki egy kakast!Szász rendkívüli rajztehetségének köszönhetően pillanatok alatt megfestette a kakast!A sejk ámulva kérdezte,hogy mennyibe kerül a kép,mire Szász közölte a megrökönyödött sejkkel,hogy 40 ezer dollár!Neki! Az arab döbbenten kérdezte,hogy miért ennyi,hiszen pillanatok alatt megfestette,és erőlködés nélkül,az anyag,amit felhasznált sem volt olyan egetverő drága!! Mire Szász elővett egy csomó rajzmappát,melyben különböző állatok között rengeteg kakst ábrázoló volt,és azt mondta: Nem csak a pillanatnyi munkát kell megfizetni,hanem azt az óriási erőfeszítést is,amit minden nap belefektetek a gyakorlásba ahhoz,hogy Önnek pillanatnyi kérésének ilyen rövid idő alatt eleget tudjak tenni!!
süti beállítások módosítása