erről-arról-amarról még

erről-arról-amarról még

kedves ősanyáim

2015. október 10. - gond/ol/a

Rottenberg Máli

kedves ősanyám

semmit nem tudok rólad

csak a neved
megtaláltam
véletlen
egy levéltárban
dédapámé
mellett

s azt se tudom

kedves voltál-e

valóban

de csak az lehettél

az én szempontomból

biztosan

hiszen jóvoltodból

megszülethettem

én is

egy belőled is induló

láncolatban

de csak a nevedet tudom

s azt is csak pár éve

pedig a dédanyám vagy

azaz lehetnél: Dédi

nem csak Máli

akár az anyai ági :

Rosenfeld Josefa

de neki láttam

a régi házunkban

az olajfestményét is

meg családi fotón

királynőként

középen ülve

családja népes

seregében

kissé szigorún

kedvesek vagytok

nekem

mindketten

akárhogyis

ha nem lettetek volna

én se lehetnék

 

se lányom

se unokám

hát köszönöm

nektek

őket is

dédanyák

itt legbelül

magamban

ahol vagytok

mindketten

megfértek

valahogy

(s még annyian)

s utódaimban is

bár egyre fogyó

arányban

mégis múlhatatlan

s maradjon is ez igy

tovább

az idők végezetéig

még ha neveink

se tudják.

kései unokák

 

ez a halhatatlansàg

A bejegyzés trackback címe:

https://mindentkimondani.blog.hu/api/trackback/id/tr548329170

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

14479 2015.10.10. 22:11:00

"...az őssejtig vagyok minden ős - az Ős vagyok, mely sokasodni foszlik: apám- s anyámmá válok boldogon, s apám, anyám maga is ketté oszlik s én lelkes Eggyé így szaporodom! A világ vagyok - minden, ami volt, van: a sok nemzedék, mely egymásra tör. A honfoglalók győznek velem holtan s a meghódoltak kínja meggyötör."

13282 2015.10.10. 22:38:34

mint tudjuk:) (kezd olyan érzésem lenni az amúgy megtisztelő asszociativ idézeteid kapccsán, hogy semmi újat nem tudok adni? :) :( ...de nagyon köszönöm - ezek közös kincseink.

14479 2015.10.10. 22:55:22

Dehogynem! Hálával tartozom azért, hogy előhozod, és újra "átélhetem".

14479 2015.10.10. 23:23:18

Abban már megegyeztünk, hogy József Attila mindent tudott, amit tudni érdemes. Ebből következik: a tőle származó idézetek...

13282 2015.10.11. 00:18:47

3. Akkor jó. Kösz. (Màr koràbban vàlaszoltam, csak nem mentődött el.) 4.igaz is!
süti beállítások módosítása