erről-arról-amarról még

erről-arról-amarról még

elhaladva a gyerekkor udvara mellett

2015. szeptember 05. - gond/ol/a

a diófa az üres udvar közepén

azaz annak is csak emléke

orgona s jázminillat lengi be

anyámhozta reggeli kakaó

virágcsokor piacról az asztalon

udvarra néző barna ablak

széles párkányán olvasok

idesüt ágak közt a Nap

kint és bent egyszerre vagyok

fény és árnyék az otthonom

szabadság és rabság a terem

kerti kút vize hűsít

gyümölcsök a fán

vince bácsi a felesünk

a kertben egyre ás

én csodálom a ritmusát

fekete puha s fényes föld sorjáz

bámulva nézem mint a kárpitos

bácsibácsijóbácsit

ahogy díványunkon dolgozik

anyu krumplit pucol

főz és mosolyog

mindenkit megkínál

étellel orgonával

kedvességgel

a szemében

mi tengerkék

tiszta ege tükre

s mély de nem meri

tágra nyitni

sokszor napokig

legfeljebb éjjel

álmatlan koromsötétben

én tartom életben

ahogy ő engem

özvegy és lánya

zord idők

kemény

érettségi tétele is az volt

s verset is hogy mondott

kis józsefet

mert az ő mezején

se értek kalászok

de álomvilágából

hamar felkelt

mennyit küzdött

s szenvedett

s az emberek

csak akkor látták

ha nevetett

mondják is

milyen kedves

volt mindenkihez

mert kedvtelen nem

ment közéjük

olyankor

engem se

engedett

kirándulni

randevúra

sehova

ő tudta

mitől félt

én nem

soha

csak mostanába'

sejtem

mióta én féltem

az én gyerekem

de magam most sem

se gyerekként

se öregnek

azt hive

védett vagyok

pedig védtelen

bántottak

s bántanak

épp eleget

de olyankor

anyámra gondolok

ö megvéd

mert szeretett

s a szeretete

elér engem

mint most is

még ha nincs is

mert mégis van

mint ez a

hirtelen jött

emlékroham

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mindentkimondani.blog.hu/api/trackback/id/tr258329112

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

12799 2015.09.05. 22:10:31

Ez a versed Radnóti hangján szól hozzám. Nem tudom miért. Mintha a béke méhe zöngé, hogy anyád megvéd, mert szeret és mégis van. Ajándék annak, aki elolvassa.

13282 2015.09.05. 23:00:55

hát utólag jöttem rá én is , hogy ez a "megvéd" (ha kell a bajban) Radnóti sor...tehát nem tudatos volt... nagyon megtisztelő és örülök, hogy felidéződött benned is ő, bár csak az az egy szó közös konkrétan...Te vagy a legjobb olvasóm! (Olykor többet is belelátsz a dolgaimba (vagy belém látsz:), mint én magam. Köszönöm én is a te "ajándékod"...

14479 2015.09.05. 23:17:50

... "anyámra gondolok ö megvéd mert szeretett s a szeretete elér engem mint most is még ha nincs is mert mégis van mint ez a hirtelen jött emlékroham" Igen: "Ajándék annak, aki elolvassa." Írj! (mármint ilyeneket.) :)

13282 2015.09.05. 23:21:15

iródik :) azaz iródnak (magam is remélem ) nem igazán csak rajtam múlik! azt hiszem nekem is "ajándék", csak nem tudom kitől, mitől.

44711 2015.09.06. 00:06:30

Alíz, kicsit egyszerre Walt Whitman és a francia impresszionalisták. De elsősorban nagyon őszinte. Érezni belőle, hogy milyen Ember vagy.

13282 2015.09.06. 02:34:41

nagyon köszönöm!

13282 2015.09.06. 17:03:11

mint a madár ki csak magának énekel verselgetek dalolgatok s csodálkozom hogy olykor mások is visszhangozzák dalom mit csak a szívem diktál úgy látszik egyetlen nagy sziv a közös otthonunk s én is csak háziurunkat visszhangozom
süti beállítások módosítása