erről-arról-amarról még

erről-arról-amarról még

búcsú a nyártól(?)

2015. augusztus 30. - gond/ol/a

ma búcsúzott a meteorológiai nyár
én meg tőle...
körbebiciklizve "e kis vidéki várost"...
közben épp Attillát emlegette valaki a járdán, hogy "Attila se lett öngyilkos"... a bakter ismerőse mondta, aki látta, hogy beakadt a kabátja... hát ilyen betyár a történelem is"... mondta - csak így: "attila", ortopéd cipőjével bicegve tolva biciklijét ... (hát igy él József Attila e kis vidéki városa útjain még mindig, mintha élne "a jó makóiak" szivében - hiába is irta ezt a búcsúversét "elköszönő szelíd szavait" 18 évesen..., mert itt maradt! - el is haladok a szobra előtt, meg a (róla elnevezett) gimi, meg a házak előtt, melyek emléktáblákkal őrzik egykori nyomát... sőt a Maros parton is - leheveredve egy nyugágyra "a jó makaiaiknak" ajánlott versének: a "Megfáradt ember"-ének sorait morzsolgatom (egymás mellett fekszünk: a folyó meg én,...a folyó csöndes, nagy nyugalmat görget,harmattá vált bennem a gond és teher;) - az eget nézve,
amire azért még nem ültek ki a
csillagok (homlokomra se, s a nyugodt Marosra se) - mert még csak a déli órákban járunk, ebéd után, és egy gyors ötlettel vezérelve karikáztam csak ki, kitágitva a városi kirándulásom kereteit, egy igazivá, akárcsak hajdanán...
még jó idő van, nagyon is... kellemesen süt a Nap, de holnapra erős lehűlést jósolnak, romlást; a térdem is jelzi ezt, ami olyan sokáig egyáltalán nem fájt , hogy azt hihettem végleg búcsút mondott nekem a fájása), de mégse, előre jelzi a hűvös időt, még mikor itt sincs (pár napja a derekam is megijesztett, az még finomabb szeizmográf lehet...)
de érzem én is, a lelkem is, már egy ideje, hogy vége a nyárnak... már akkor is ezt érzem, amikor még tart...
reggel a postaládámban saját fotómat találtam; ami még augusztus 3-án készült, Balatonról jövet, az Intercityn, s nem csak az IC hűtése miatt burkolóztam kiskabátba...,

de ma? már tanévnyitók is vannak... a tanévkezdésből döbbentem rá mindig, hogy végérvényesen vége a nyárnak, és mindig rohantam le tanítás után, délután, a Maros partra, hogy pótoljam még (ősszel) amit (nyáron) elmulasztottam...
Hát most is ezt tettem.
Ezért is bicikliztem e hirtelen ötlettől vezérelve (de nagyon is bennem levő régi indittatásból, szinte reflexszerűen) a Maros partra, az én Marosomhoz...

 

(2010. augusztus 30-án)

A bejegyzés trackback címe:

https://mindentkimondani.blog.hu/api/trackback/id/tr268329102

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vektorviktor 2015.08.30. 15:37:19

Szállnak a darvak, szállnak az égen, Vége a nyárnak, szép napok szállnak Messze a vándorok V-betűjében. Hívnálak vissza nem lehet, Kiáltok érted jaj, hová vittétek Fekete őszi fellegek!? ...... Romhányi József /szöveg/ - Behár György /zene/
süti beállítások módosítása