erről-arról-amarról még

erről-arról-amarról még

film után, még szipogva

2015. május 21. - gond/ol/a

"Ketten a farmon" ("A father for Charlie") ezt a filmet "kötelezővé" tenném, ahogy vannak kötelező "olvasmányok" - de mivel azokat is általában averzió és előítélet kiséri - eleve a "kötelező" elnevezés miatt , (amit azt hiszem olykor ezért át is neveznek) -- mindenesetre én ezt a filmet mindenkivel el kezdeném nézetni, csak úgy, aztán úgyis ott maradna a képernyő vagy a mozivászon előtt - én legalább is igy jártam; nem is akartam megnézni, de nem lehetett nem megnézni, és nem lehetett egy idő után nem végigbőgni... pedig amennyire lehet, még -viszonylag - jó is a vége... csak persze nem adhatja azt a látszatot, hogy MINDEN jó, ha jó a vége, mert nagyon is nincs rendben most se... semmi... igazán, ami az újra terjedő rasszizmust illeti...

Nahát ez a film egy csöppet se didaktikusan, művészi eszközökkel áll a humanizmus mellett... ami sose a bőrszíntől függ - attól független; 
Egy ember, akinek a bőre szine fekete, és csak ezért a megaláztatások és hátrányos megkülönböztetések sora éri, sőt környezete az életére tör (családját már elpusztította), s ő mégis képes arra , hogy pusztán tiszta lényével , emberségével, másokat is azzá tegyen..., S hogy igazi apja legyen két fehérbőrű gyereknek.

A bejegyzés trackback címe:

https://mindentkimondani.blog.hu/api/trackback/id/tr748328952

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

13118 2015.05.21. 09:52:17

itt meglehet nézni, a linkre kattintva pár pillanat múlva indul a film: http://gloria.tv/?media=273534&language=DGtkouwHWmP

13282 2015.05.21. 14:18:11

köszönöm (remélem: -jük is:)

251002 2015.05.22. 17:19:17

Kedves Aliz! Köszönet azért, hogy felhívtad a figyelmünket a filmre. És köszönet a bloggertársnak is a linkért! Sajnos a letöltés valamilyen oknál fogva 1 óra után sorozatban megállt, ezért végül is angol nyelven tudtam csak befejezni a megtekintését. De mindettől teljesen függetlenül a film valóban csodálatos. Nemcsak a fehér kisfiú (Charlie) és a feketebőrű felnőtt (Walter) kapcsolatának alakulására gondolok, hanem a sheriffre is. Valóban, igazad van, ezt a filmet kötelezővé kellene tenni minden iskolás gyerek számára, hogy megnézze. Hálából engedd meg, hogy én is javasoljak neked egy filmet megtekintésre! http://online.film.hu/amerikai-historia-x/ Sajnos teljes film linkjét elvesztettem, de remélem, hogy sikerül megtalálnod, mert én is online láttam. Ez itt csak a leírása a filmnek. A téma szintén a rasszizmus, de teljesen mai környezetben játszódik. A főszereplő itt is "jó útra" tér, de a happy end mégis elmarad.

13282 2015.05.22. 23:05:35

Köszönöm szépen!
süti beállítások módosítása