A NÉVMEGKÜLÖNBÖZTETÉSNEK SZEREPE VAN A RÓLA, VÉGNAPJAIRÓL SZÓLÓ, ÉLETRAJZI FILMBEN IS
a LA CALLAS AZ ÉNEKESRE UTAL, A MÁRIA MEG "csak" AZ ESENDŐ EMBERRE ,
aki élete vége felé elveszti mintegy a hangját ,s erőfeszíteséket követ el a visszaszerzésére, közben persze bevillanak élete korábbi mozzanatai...
a legvégén egy hattyúdalban mintha vissza is nyerné a csodálatos hangot (ami csak a szobalányának maradt mindvégig "csodálatos" ,süket elfogultságáben), de valójában fájdalmasan és kinosan odalett...
nekünk is végig kell hallgatni ezeket a zenei betéteket, szerencsére a régi tökéletes szerepe-áriák bevágásával..
(bár a filmben - tán vigaszul - el is hangzik Callas szájából, hogy tökéletesség nincs...)
Angelina Jolie játssza a nehéz szerepet, méltóságteljes merevséggel..szoborszerűen...kissé kinosan,
Úgy tűnik,nem tud igazán azonosulni..pedig nagyon akar
Bár ahogy elnézem az alábbi tralert, lehet, hogy igaztalan vagyok a szinésznővel, mert Máris Callas sem tudott mindig önmagával azonosulni (?)
a két mellékszereplő szinte főszereplővé válik, a komornyik és a komorna, s megható, ahogy a film legvégén sznte végrehajtva gazdájuk végrendelkezését, szorosan egymás mellett, egymást átkarolva állnak, szembe nézve velünk
hűségesek voltak Máriához, mindenképp
(legyünk mi is azok?)
----
hosszú leúszó rész
egyedül maradok a moziteremben
pedig gyönyörűen éneklik a zümmögő kőrust
de senkit nem érdekel!
rohannak! el...