erről-arról-amarról még

erről-arról-amarról még

ne játszd újra! (igy...)

2014. október 25. - gond/ol/a

 

már megint egy remake... már megint egy illúziórombolás...egy olyan szembesités, amiből csak vesztesen kerülhet ki az újra feldolgozás, de ami nem vet jó fényt az eredetire se...


vagy csak nem kellett volna látnom az eredetit?  vagy csak a "bezzeg az én időmben" öreges morgolódása beszél belőlem?!


1953-ban mutatták be a Római vakáció c. filmet, gondolom, mert mohó mozifaló voltam, ha csak nem volt ez a film korhatáros, már kis általános iskols koromban láthattam... (10 évesen) Az üde Audrey Hepburn, a sármos Gregory Peck... külön-külön de főleg együttjátszásuk kitörölhetetlen nyomokat,, szép emléket hagytak bennem...


tudom, tudom, a mostani  szinpadi átdolgozás, nem a filmet akarja lemásolni, és keretbe is rakja a filmsztorit, mégis

nekem csalódás...

és épp úgy figyelmeztet valamiféle hanyatlásra, mint minden körülöttem

pedig az is lehet, hogy csak én élek már túl rég, s a saját ifjúságom is esett épp olyan idilli messzeségbe mint a film bájos és ártatlan , kedves emléke....

 


A Római vakációra is érvényes az én olvasatomban a közmondás: Rómát látni és meghalni.....?

No azért nem! , de újra nem kéne játszani...

Inkább megnézném még egyszer - mai keret nélkül - az eredetit.... a 61 éves filmet (71 évesen)


A bejegyzés trackback címe:

https://mindentkimondani.blog.hu/api/trackback/id/tr528328806

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kormos 2014.10.25. 11:51:23

Ennek van orvossága: az újrafeldolgozást soha nem nézem meg.

163107 2014.10.25. 12:08:07

53-ban amerikai film Magyarországon? Később lett az bemutatva szerintem. Már inkább "nagyiskolás" lehettél. Még sosem láttam remake-et, ami csak akár megközelítette volna az eredetit, hiába voltak a technikai adottságok bővebbek vagy jobbak, de még akkor sem, ha a színészek éppoly nagyszerűek voltak, mint az eredetiben. Ott van pl. A rettegés foka Robert de Niro-val, aki nagy színész, van akkora, mint Robert Mitchum, de az eredeti film hatszor jobb és hatásosabb.

301782 2014.10.25. 12:14:40

Hát az tény, nem mindegy kik remakelik a régi nagyokat. Melyik színházban jártál?

13118 2014.10.25. 12:30:08

a film után csalódás a színdarab, ha ugyanazt a hatást várja el a néző. a film ma is nézhető, egy könnyed kikapcsolódás, és csodálhatjuk Audrey Hepburn első főszereplését, amiért azonnal Oscar-díjat kapott. ezt a játékot, és mögöttes díszletként Rómát, színpadon nem lehet bemutatni. a filmkészítők is attól féltek, hogy a helyszíni felvétel miatt jobban leköti a nézőket a háttér, ezért készítették el fekete-fehérben. egyszóval ugyanezt nem lehet visszaadni színpadon: http://www.youtube.com/watch?v=eIFo0txAvuE

13282 2014.10.25. 12:30:27

Makón néztem meg, de az Orlay produkciót... ami Pesten is megy a Belvárosiban , azt hiszem. (Érdekes, mert ha Pesten vagyok, és ott több a szinházi meg egyéb kultúrlehetőség, eszembe se jut(ott) megnézni...:)

13282 2014.10.25. 12:31:27

4. Hmmmm ... nem vártam "ugyanazt"... de a durva keresztülhúzását sem!

13282 2014.10.25. 12:41:56

2. OLASZ -amerikai film... pár év ide vagy inkább oda , nem számit, biztos, hogy nagyon fiatalon , láttam, és kis, kezdő gimistaként már beszereztem a szinészképgyűjteményembe a moziképeit is... (ki is fogom keresni...:), jobb is lett, ha onnan szlennelem a képet. ez részlet kérdés. ez nem egyszerű remake volt, hanem szinpadi változat, és nem a film változata, hanem mintha, kvázi most (újra?)forgatnák a filmet. (tele van egyébként logikátlansággal is ilymódon) egyébként, azt hiszem, tényleg semmi se indokolja, hogy kétszer lépjünk ugyanabba a folyóba, ha a folyó se ugyanaz, meg a belelépők se...

13282 2014.10.25. 12:44:42

1. ....ezentúl, azt hiszem, én se... :( (ahogy irtam, inkább újra a régit... "A Régi jobb (volt2 - már Babits is megmondta:)
süti beállítások módosítása