erről-arról-amarról még

erről-arról-amarról még

jelentés a süllyesztőből

2013. november 05. - gond/ol/a

no, ide megyek lányom után (miután átadtam a másik nagymamának unokánkat, mint egy stafétabotot(?), taxival még oda is tudok érni kezdésre, telefonál, hogy jutok a Roham bárba (ami most költözött új helyre, bár a régit se tudtam),de a Dohány utca 22-24-t már bemondtam a sofőrnek, és már el is mentünk a zsinagóga előtt, s már áll is meg az adott sarkon, közben nekem nagyon ismerős a környék, hát persze , itt van a ház ahol  laktak az őseim: Dohány u 7., el is suhantunk mellette, srégen szemben vele kint állnak (ahogy a sofőr jelezte is) a sarkon lányomék, az előadók - mindig nehezen gyülekeznek a nézők,  nemMakó ez, ahol minden pontosan kezdődik), én is kóricálok, mert a lábaim folyton az ősök lakhelye felé vinnének.... (na, majd a végén, megyek is oda)...

de most be ebbe a Roham bárba, ez meg,  látom a korabeli plakátokról, valamikor a Metro klub volt.

Múltakba járunk... a könyv is odavisz, amit most adtak ki, -és mutatnak be-hányódó kéziratgyűjteményből - Hajnóczy szociológiai dokumentumműve:

Jelentés a süllyesztőből. Miről kiderül, jól hallom? lányom mondja, (pedig ő a szegedi Hajnóczy műhely tagjaként is, s nem csak most a Magvető szerkesztőjeként szakértőnek kell hogy számitson, hogy mintha ez lenne Hajnóczy legjobb műve.(?),


használ neki, hogy nincs túlkommentálva, amit helyesel Mészáros Márton is mellette.

Szerinte is messze legjobb műve, mert itt beszél legkevesebbet. Nem kommentál. Mert nem is tükör van kezünkben dokumentumként, hanem ez AZ. De mégis csak az ő gyűjteménye,  most állt össze egybe ( főleg Nagy Tamás jóvoltából,

aki lelkes most is, és védi az őt dehonesztáló mendemondáktól, mondván: nem igaz, hogy az ivásba halt bele, mitosz a részegsége. És szorgalmas volt, napi rendszerességgel, folyamatosan, rengeteget dolgozott, meg minden. Egy csomó kiadatlan műve maradt hagyatékként. Pedig nincs is meg mind. Most lenne 71 éves! Rendülök belé, kortárs. Én meg -semmittevő (alias semmitalkotó) - túlélő? (legalább krónikás)...

Bele kellene merülni ebbe az elkülönitőbe (ez volt az eredeti cím)... a süllyesztőbe. A múltba, ami jelenem volt oly sokáig . Ha nem is belülről. Kortársam Hajnóczy... mellesleg szépirodalmi műveit is mindig életünk dokumentumaiként olvastam!

Visszabotorkálok, lefotózom, meg megmutatom lányomnak futólag az ősök lakhelyét. A földszintjén jellemző módon  Nosztalgia bazár!

(a buszon lányom kezében (mese)könyv, mit ő szerkesztett, most jött ki a nyomdából, de már anyaként is siet a fiához vissza, hogy viszavegye a másiknagymamától. Hogy fogja tudni egyeztetni a munkát, ami hivatása is, meg a legfőbb, anyai hivatást?! (Többet kellene nekem is segítenem. De "anya csak egy van" és teljesen sose pótolható....)

A bejegyzés trackback címe:

https://mindentkimondani.blog.hu/api/trackback/id/tr78328550

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

321479 2013.11.06. 09:12:56

Kedves Aliz! Ez a hölgy a második fotón a kedves lánya? Vagy rosszul értettem? "és védi az őt dehonesztáló mendemondáktól, mondván: nem igaz, hogy az ivásba halt bele, mitosz a részegsége." Van egy novellája A Halál kilovagolt Perzsiából című kötetében (remélem, nem mondok hülyeséget), amiben egy gyógyult alkoholista pár hónapi tisztafejűség után győzködi magát, hogy csak egy kis finom jó bort iszik azt is egészséges ásványvízzel higitva, aztán az első után leszalad a közértbe még pár üvegért, és végül ott áll pontosabban fekszik, mint pár hónappal előtte. Első szám első személyben íródott, és eléggé hitelesnek tűnt.

13282 2013.11.06. 11:04:05

igen. az elbeszélő nem mindig esik egybe az iróval, személyesen :), itt arról lehet szó, hogy a rosszindulatú túlzásokkal szemben védi a szerkesztő az irót, és joggal! Az ivása köztudott (volt), a szorgalma - aminek különösképp lenyomata ez a kézirathalmaz - nem.

13282 2013.11.06. 11:49:48

...felraktam egy külön képet is (bár lányom biztos nem örül neki:(

321479 2013.11.06. 12:59:38

Nagyon szép és kedves arcú hölgy, de ha nem tudja, akkor szerintem is vegye le. Onnan ugrott be, hogy valamikor feltett magáról egyetemista kori képet, és nagyon hasonlítanak egymásra. Nekem Hajnóczy nem nagy kedvencem, azt hiszem azért, mert eléggé nyomasztó. Csak mivel mégiscsak egy magyar író, azért olvastam tőle. De ez a nyomasztó téma más műveiben is vissza-vissza köszön. Mondjuk Petrinek voltak még talán Hajnóczyénál is nyomasztóbb hangulatú novellái.

13282 2013.11.17. 21:39:06

meg szoktam beszélni vele az ilyes "személyi jogok"ba való beavatkozást. (de másik végletbe se akarok esni) Mi hasonlitunk egymásra? kicsit igen (ha komoly) (én is bölcsész voltam:) - de ő szebb. (azaz ő tényleg szép) Hajnóczi attól tartunk nem igazán nagy iró, de minden műve kordokumentum szempontjából fontos! (a szépirodalmiak is) Számomra különösképp , hiszen egyidősek vagyunk. És mondhATOM, MINT KORTÁRS, NAGYON HITELES! (a kor is elég nyomasztó volt. Csak a felszinen nem. Csak nem mindenki gondolt, hatolt a mélyére! mert úgy könnyebb volt. (mindig az). Petri is mélyre hatolt,, őt nagyon szerettem - mindig is, és sokra tartottam. A noteszomban voltak kitépett idézetek a Magyarázatok M. számára...-ból. ma is emlékszem...
süti beállítások módosítása