erről-arról-amarról még

erről-arról-amarról még

nem élhettünk muzsikaszó nélkül

2024. október 14. - gond/ol/a

 

 NEM IS TUDOM, SZINHÁZBAN VOLTAM-E VAGY EGY PERMANENS, MARATONI DÁRIDÓBAN...

azzal kezdődött, hogy mikor normál kezdőidőben 7-kor benyitottam a szinházterembe, az ajtónálló szabályosan kilökött, hogy nem szabad.

később direkt benyitottam, mire a szinpadról orditottak le hogy nincs beengedés!

mikor aztán lett, ömlött a mulatós zene a szinpadról, a la natur

 




egy kis parasztlány pedig a lépcsőn föl hozott, kinálgatott egy tálcán kenyeret s kobászt, vettem is belőle, a kiállitásnyitón megivott pohár boromra jól is esett..

 

 



 

kérdeztem tőle, szinpadon is játszik, bólogatott

hát tényleg

csak menet közben jöttem rá, hogy én ezt a darabot láttam valaha, még gimista koromban SZegeden, s a Lehoczki Zsuzsa játszotta az ő kislányszerepét, de bűbájosan!itt valahogy elsikkadt, a monológjára nem is emlékszem, a körülötte levő öreg nagynénik 


 

 

is mások voltak, a nagyot halló maradt meg bennem, régről

 

 

hanem a főszereplő pár.../

tulajdonképpen jók voltak, voltak költői jeleneteik is, de valami nem stimmelt ebben az előadásban

ahol mégis csak a muzsikaszó játszotta a főszerepet,nyiltszinen, még a szünetben az aulában is...

 

 

a szinpad is két részre volt osztva, s a háttérben mindig szólt a muzsika...

 

 

 

nno meg mi zavart még?

a cigányozás, zsidózás, a nők lekezelése 

UTÁNA kéne nézni, ennyira retrográd lett volna ez a Móricz? mint itt

de mintha ez jött volna (újra?) divatba!

a közönség ottmaradó részének nagyon tetszett...


 

A bejegyzés trackback címe:

https://mindentkimondani.blog.hu/api/trackback/id/tr8518707430

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása