erről-arról-amarról még

erről-arról-amarról még

a mozgalmas nap másik fele

2024. június 17. - gond/ol/a

,szóval, szerencsére még elértem egy tervezettnél korábbi buszt, 15, 05-kor,

 


 
 s igy már a 4kor nyitó ripsz-ropsz kiállitásra is a Hagymaházba értem, 
 


aztán meg tényleg haza vágtattam, bekaptam két kekszet (mert ma még semmit nem ettem,) , pár korty cola, mellékhelyiség, ruhacsere, s már idő előtt itt voltam a gála kezdésére...
 

 
Szép volt, gyönyörű, felemelő!
 


 
igazi koncert, klasszikusokkal, meg eredeti jiddis zenével,,, meg köztük főleg az én verseim,
 



 
 
 meg Pilinszkyé(hogy jövök én egy napon, lapon emliteni bennünket?) 

 
meg L Péter és egy másik túlélő makói lány párhuzamos visszaemlékezései, két autentikus diák tolmácsolásában  (még hasonlitottak is...)
 




 
 
minden méltóságteljes volt
 
U ZS összekötő szövege is (amiben ugyancsak idézett.. kissé már szégyenkeztem is.a nevemet sokadszorra hallva)
 
a kivetitőról 4év körüli képem vigyorgott ki, s csak menet közben vettem észre, hogy mögötte profilban felsejlett egy odailló öregkori profil (ahol épp bőgők, zsebkendő a kezemben-- miközben lányom a  Költözéséből olvas fel Vhelyen számomra megrázó emlékeket
 


 
 
 
hát itt is, a háromból két verset végigzokogtam! G. Nikolett olyan erősen s szivbe-agyba markolóan mondta,,,köszönet érte
 
(a harmadikat csak azért nem , mert ahhoz nem öreg..jut eszembe mikor én gyerekként megkérdeztem a hegedűtanáromtól , mikor tudom majd eljátszani a Xerxes imáját, azt mondta, nem a technika hiányzik hozzá, hanem az évek)ha majd kellőn érett leszek hozzá, ha hozzá öregedek.. igaza volt, (bár kicsit megsértődtem) , mégiscsak mélyebbek elmélyültebbek leszünk az éveinkkel, s ezt nem lehet kispórolni) de igy is szép volt, megrenditó nagy élmény, köszönöm!
 
ÉRDEKES hogy a zenék közt megemelődnek a szövegek, de viszont a szövegektől a zene is...
 


 
A kb 2 órás koncert után a pódiumteremben, megköszöntük tárgyszerűen is a szereplőknek,.ami gyönyörűséget adtak
 
KÖSZÖNJÜK NEKIK:
 




 
Meg hasznos beszélgetéseket folytattunk..
 
(többek közt Ferge Zsuzsára emlékezve gyerekeivel... a dédapára Dr Kecskeméti Árminra, (no meg az én nagyapámra...is)
 
Lehet, hogy folytatás lesz a Szegedi Zsinagógában? Jó lenne!!!!

A bejegyzés trackback címe:

https://mindentkimondani.blog.hu/api/trackback/id/tr8018430085

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása