erről-arról-amarról még

erről-arról-amarról még

egy Napoleon

2023. december 19. - gond/ol/a

 nem tehetek, róla (a film tehet róla?) de én baleknak láttam, s inkább szimpatikusnak mint nem

a film legelején, mikor mutatják Marie Antoinette véres lefejezését, részletes-kéjes elnyújtással

az ujjongó tömeg, meg pár alak látszik körülötte, s kiviláglik egy arcél, ami más: komoly, eltökélt, szomorkás

ez volt (lett ) Napoleon (hogy évtizedek alatt sem változott az arca, azt most hagyjuk, ill. az elején is öregebb a kelleténél)

aztán látjuk véresen egy csatában ,mindenütt ott van, pedig az ágyúzajt csak befogott füllel képes elviselni

kitüntetése , előléptetése után csak annyit mond, hogy amit vállalt, azt  akarta jól teljesíteni

még látjuk , hogy elpusztult lovától elbúcsúzik érzékenyen, és kiveszi mellkasából az őt elpusztító ágyúgolyót

igazán balek a nőjével (Josephin a felesége, ki mikor tudomására jut, hogy megcsalja, ész nélkül csapot-papot (múmiát, Piramist) otthagyva hazarohan Egyiptomból, később rendeződik viszonyuk, de a közös gyerek 15 év után se jön, hivatalosan elválasztják őket, a köz érdekében - kell a trónörökös, mert kozben N -t királlyá koronázzák (vagy koronázza magát(?) (részletkérdés..) ,.a barátságuk töretlen marad.. Napoleon fia megszületik egy fiatal lánytól, látjuk, még Josephin karjaiban is, de később eltűnik ez a szál, nem tudjuk a filmből , mi lesz a Sasfiókkal (a nevet is máshonnan tudjuk)-Igaz Josephin kislánya is csak felnőttként jön elénk, ő közli Napoleonnal anyja halálhírét... a fia meg (ők előző házasságból valók), el is tűnik, pedig eredetileg tulajdonképpen ő hozta össze őket...naja a család nem fért be...a filmbe, tán az életükbe se nagyon)

Rengeteg harci jelenetet látunk (én egyet át is aludtam, de maradt bőven)

a legvégén fel vannak sorolva a csaták helyszinei, meg a halott katonák számai (rengeteg!)

és a katonái szerették Napoleont... már akik életben maradtak (persze az is lehet, hogy a halottak is szerették volna)

 

Én nem szeretem, de igazán gyűlölni se tudom ezt a Napoleont

(a katonai áldozatai nem biztos, hogy az ő áldozatai)ú összesen több mint 3 millió!

csak a történelemre haragszom, nagyon, változatlanul! (ja, hogy azt mi is csinálnánk?)

 

persze nem vártam,  nem is kaptam történelmi hitelességet, ez is csak egy olvasat.

mit tudjuk mi , mi az igazság. szkeptikus vagyok (egyébként "ott voltál"? hangzik a kritikákra-- jogosan, s már senki se lehet "ott"...

a film Napoleonjáról irtam! nem a valóságosról! (azt hiszem még csak nem is hasonlit rá, N köpcös elég alacsony, pocakos, a keze mindig a zakóban (tán gyomorbaja miatt, még a frizurája is más)...

volt egyszer egy Napoleon - ez az egy biztos...

 



 

 A rendező szemmelláthatóan nem törekedett hasonlóságra, saját vizióját mutatta be,,,

Joga van hozzá!

Ja, és ennyi embert rég láttam a makói moziban!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mindentkimondani.blog.hu/api/trackback/id/tr5518284607

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása