erről-arról-amarról még

erről-arról-amarról még

Kristóffy meg a nagyapám

2023. december 01. - gond/ol/a

 

avagy a történelem buktatói

avagy a történelem és családom (nagyapám)

 

 

 
makói születésű - de általunk (eddig) ismeretlen - politikusról beszélt kedves és nagyszerű történésszé lett volt tanitványom Marjanucz Laci a soros honismereti körünkön

 

rögtön megengedhetetlen módon rácsaptam, mert rémlett, hogy valamikor foglalkozott a szegedi zsidóság történetével is, az ő révén jöttem rá, hogy Löwinger Salamon dédapámék az egykori Laudon utcában laktak (az árviz után épitett "palotás"házukban) (ma Mikszárh Kálmán u), .ma is áll, meg is szsoktaqm állni előtte a buszhoz menet).

és most azzala csaptam rá, hátha segitene kikutatni anyám anyai nagyapjának Bárány Salamonnak Szegedre kerülése előtti (bonyhádi? sorsát) megadtam az ismert adatokat, mikor született, halt,s milyen hires-neves cégnek volt 55 évig hű alkalmazottja, főpénztárnoka... utána fog nézni...

aztán hagytam, hogy beszéljen a tulajdonképpeni témájáról Kristóffy Józsefről ?) remekül, élvezetesen )őzve!

 



 

nos erről a Kristóffyról kiderült, hogy 1905-ben játszott jelentős szerepet az országos politikában, (belügyminiszterként) éppen válságos helyzetben, áldásos szerepet, és főleg az általános  és titkos választójog terén...

 



 

erre föl kikerestem ezt a cimszavat Dr Gonda nagyapámnál, miszerint ő 1907 ben ) apám születésekor) küzdött az általános titkos választójogért (irja a Népszava - nomeg szervezte a radikális pártot)

2 évvel később...

hogy is van ez?

hát az emléktáblánál , a csapzó esőben, némileg megnyugodtam:

 



 

 



 

tehár  (csak) hirdetője a választójognak

hát, mit mondjak, a nagyapa is, két évvel később küzdött érte

a különbség csak az, hogy neki nincs emléktáblája :)

na és mikor valósult meg a "dolog"- kérdeztem a történészünket

hát  azt mondja Horthy első évében

na tessék, épp akkor...

a történelem bugyrai!

meg lassan őrlő malmai....

A bejegyzés trackback címe:

https://mindentkimondani.blog.hu/api/trackback/id/tr5318271189

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása