erről-arról-amarról még

erről-arról-amarról még

Tornyai és a nők és még egy...

2022. augusztus 28. - gond/ol/a

 

 a Levéltárba érdekesnek igérkező előadásra sietek, szó szerint...

a téma Tornyai és a nők, és nekem van a birtokomban egy elszakadt sőt elszakitott levél magától Tornyai Jánostól, amit a nagy-nagynénémnek irt

aféle udvarló, bokoló nagyon gáláns  levél, aminek hiányzó részéről van okunk feltételezni, hogy tánnintim is... amit nagynéném joggal szégyellhetett+(?) illetve nem akarhatta, hogy avataltam kezekbe kerüljön

azonban mostanság más vonatkozására lettem  figyelmes:

van benne pár sor ami megkezdett portré festésére utal 


 

(én ezt eddig átsuhanva, csak átvitt értelmeben vettem, holott egy igazi festőnél, ki portrékat ténylegesen fest, egész más a helyzet, ugyebár..

plusz ráadásul utalás van vissza régebbi időre

a levél 1918 as keltezésű

az előadás után  a levéltár elnöke meg is mutatta a levelet az előadónak, aki szerint van is befejezetlen női portré Tornyai művei közt, vajon beazonosítható-.e?

volt olyan kedves, (és lelkes?) hogy még aznap este elküldte ennek a portrénak több változatát, fotókon

azzal, ha nem azonos a rokonommal, nem is kell válaszolni

nem is válaszoltam, csakhogy érdekes módon épp akkor, tán másnap , előjött egy régi fotó az én nagy-nagynénémmel (itt már 70 körüli),de a szája köról hasonlóságot véltem felfedezni (a befejezetlen festménnyel) (minek dátuma 1910) - lehet hogy akkoriban történt az első találkozás,s tényleg befejezetlen maradt a portré...? s tényleg Erzsi nénit ábrázolja fiatal lány korában?

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mindentkimondani.blog.hu/api/trackback/id/tr3717918253

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása