erről-arról-amarról még

erről-arról-amarról még

EGY BOLDOG NAP 2011 MÁJUS 1

2022. május 01. - gond/ol/a

 

1.anyák napja

már tegnap este kaptam lyányomtól egy beszélő-zenélő-mozgó képeslapot (animációt?) kettőnk fotójával. (ami még lánykorában készült, 3-4 éve - amivel én csak jól jártam.) Hát nagyon meghatódtam. És  nem birom ki hogy az üdvözlet (greeting) halvány mását ne rakjam ide is. (valójában nagyobb és élesebb és lejátszható - itt nem , ez inkább csak emlékeztető. Hogy ne csak anyák napján... legyünk boldogok... (ahogy szól is a mindenkori jókívánság) (NEM TALÁLTAM...2022)



délelőtt még a   lányom férje is felköszöntött, mint "felesége édesanyját", megköszönve, hogy milyen nagyszerű lányt "kapott" általam... hát szómiszó! igy van. Úgyhogy lányom is ünnepeljük! Én mindig mondom is, hogy neki köszönhetem, hogy anya lehetek-De ő letromfol azzal, hogy ő meg azt köszönheti, hogy egyáltalán van...

Igy voltam én ezzel az én anyukámmal is.

Hálás szivvel gondolok most is rá. És fájó szivvel is, mert már személyesen nem mondhatom el neki, csak szavak nélkül... gondolatban,odaátra üzenve... 

itt, a kertben, a 80-as évek elején, vagy a 70.es végén?...(hol az a kert is azóta?!...)

 



 

 a képet a férjem csinálta rólunk. Ekkor még nem született meg a lányunk. Később tudtam meg, mit jelent anyának lenni.

És anyu is, hogy mi is a boldog nagymamaság. Bár benne mindig volt valam nagymamai. A határtalan szeretete, kedvessége, barátságossága. Idegen gyerekekkel is. Örülök, hogy megérhette az igazi nagymamaságot, imádott unokáját, de nagy kár, hogy nem tovább élvezhette....

Boldog anya- és nagymamanapot mindenkinek, akit illet!és boldog napot a gyerekeknek és unokáknak is....

....

2. a pápa "boldog"gá avatása



foto a mai nap avatták boldoggá II. János Pál pápát.   A kedvenc pápámat.... Végignéztem az avatást , a tévében, Rómából. De hiányzott valami. Valaki. Ő

A tekintete. A  valóságos jelenléte. (Amit a tévéből közvetitve is, a húsvéti áldásait, mindig a személyesnek is éreztem) A temetésén is ez a furcsa érzésem volt, 6 éve. A jelenlétének a hiánya. És akkor csodaszerűen történt valami... ami ezt feloldotta. (ha már a boldoggá avatásnál tartunk nyugodtan beszélhetek "csodáról" vele kapcsolatban. Bár ugyanilyen csodáról anyuval kapcsolatban is beszélhetnék... Van jelenlét , az életen túl is. Ezt állithatom... A szeretet azt hiszem, minden határt át tud lépni. Annak nem szab határt a halál se. Foto

 

A pápa igazi ember volt. karizmatikus. Túlhaladta az emberi korlátokat. De megmaradt igazán emberinek. Ahogy Isten az embert a maga képére alkotta. Igy volt ő emberi. Isten embereként. Amilyennek mindnyájunknak kellene lenni!

Nem véletlen, hogy egyháza nevében a zsidók "az idősebb testvéreik"(!) ellen elkövetettekért Istentől kért bocsánatot. Amikor elment Jeruzsalembe, a siratófalnál... a repedésbe helyezve levelét.

3. a munka ünnepe

ma volt május 1., a munka ünnepe is... "itt van május elseje"---visszhangzik a fülemben a régi, "vidám ének" : "itt van május elseje!" "énekszó és tánc köszöntse" ... de már alig van május 1-i ünnepség, munka se nagyon, felvonulás rég nincs,  (a kormánypártok nem is tartottak...). Az idő is majálisellenes volt. Esett szinte egész nap. Nem is mentem sehova. Próbáltam itthon "boldog" lenni... 

 

aliz2. :: 2011. máj. 1. 22:08 :: 1 komment 
Kategóriák: 
ünnep :: Címkék: anyaesemenyhitkapcsolatoklanyomtevemusorvallas



 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mindentkimondani.blog.hu/api/trackback/id/tr2917821209

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása