erről-arról-amarról még

erről-arról-amarról még

MATRJOSKÁK (2011)

2021. július 12. - gond/ol/a

 

  Budapesten voltam egy napot, (dolgom is volt , meg végre - nem csak futólag, átutazóban -, találkozhattam a lányommal is,

foto
aki azt mondja , már az ajtóban, búcsúzás közben, hogy kezdek hasonlitani Dusi mamára (a nagyanyjára, az én anyukámra), pedig korábban nem...
hogy is van ez?
nagyanyánk, anyánk - már mi vagyunk... ("ők én vagyok már" J. A.) bennünk vannak, részünk, ( genetikailag, kromoszómáinkban - hogy csak a biológiánkra utaljak)és bármikor "életre is kelhetnek" bennünk... ("megszólítanak"...)
afféle (fordított) matrjoska babák vagyunk , végtelensok babával bennünk - az "őssejtig minden ősig"...
és az utódainkban is benne vagyunk mi...
a lányomban is én...
(bennem az én anyám... és a nagyanyám, és lányomban már mindannyian )
,mondtam is lányomnak , félig viccesen, az ajtóból visszafordulóban: "vigyázz, még majd te is elkezdhetsz hasonlitani rám!"
(pedig most (még?) mi se hasonlítunk...
és egy furcsa gondolat is motoszkált tovább bennem, ebből a megvilágitásból. Hogy talán azért is ragaszkodunk annyira az gyerekeinkhez, (jobban mint a szüleinkhez, illetve mint gyerekeink hozzánk), mert ők, az utódok (már) nincsenek "bennünk". (mindig csak az ősök) Csak "kívülünk" találhatunk rájuk. Talán ez is a szülés utáni depresszió (biológiai-pszichológiai) oka ?... (ami eltarthat tovább is(?)...) hogy 9 hónapig bennünk van, egy velünk a gyermekünk, de aztán , a szülés után már nem... mi benne vagyunk, beleörökítődünk, de őt már nem tudjuk fellelni magunkban, csak kivülünk... elszakadás után...
talán nem is értik aggodalmaink , ragaszkodásunk e mély gyökerét, de mikor nekik lesz gyerekük, ugyanezt fogják ők is átélni anyaként... és az élet így megy tovább, az a lényege és szépsége, hogy így tovább menjen....:
Magdi Böjti
 

A bejegyzés trackback címe:

https://mindentkimondani.blog.hu/api/trackback/id/tr3216624482

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása