erről-arról-amarról még

erről-arról-amarról még

egyenjogúságot az öregeknek!

2017. július 28. - gond/ol/a

utálom, ha az öregeket semmibe veszik, lekezelik, de azt is ha azt hiszik , hogy csökkent képességűek  minden szempontból, és ha csinálnak mégis valamit, akkor meglepődnek: "jaj de ugyes, nahát igazán, ki hitte volna"...kikérem magunknak.

attól, hogy öregek vagyunk, nem lettünk hülyék! ez a két szó nem szinonima

a múltkor ki is jött belőlem a patikában egy gyakorlatlan s mi több ügyetlen és sete-suta gyakornokfiúnak mondtam, aki olyan idétlenül akart segiteni(!) a recept aláirásában, hogy hagyjon már békén"nem vagyok hülye, csak öreg"! (még ha történetesen Nootropil is szerepelt a recepten)


no ez akár mottó is lehetne:
nem hülye, csak öreg!
esetleg pólóra irhatnánk:
NEM VAGYOK HÜLYE CSAK ÖREG

ha hülye is néha az ember
nem az öregségtől
és ha már itt tartunk, nem csak az öregek lehetnek hülyék olykor - mellesleg

jó, (egyébkén nem jó), van a rettegett Alzheimer  kór, meg bizonyos "szellemi hanyatlás",  esetleg (nem vagyok ebben biztos, és a legújabb kutatások szerint sincs, feltétlenül, sőt), de kis memóriavesztés ö, lassulás öreg korra előjöhet, (régen igy is hivták: szenilitás),de az ilyen öregeket eleve lefokozó viselkedés csak ront mindenen, legfőképp az önbecsülésen és az ember (öregemberi) méltóságán - ami fontosabb, öregkorban fokozottan az lenne! (egyébként a valamilyen fogyatékosságot se kezelik normálisan ill. természetesen az emberek... és az egyik helytelenség az attitűdjükben, ha a pl csak mozgásszervi problémával élőt szellemileg is lefokoznak)

 

ez az egész onnan is jutott eszembe, hogy van egy oldal a fbon, sportolj ne pánikolj, ahova feltettek (egyébként paparazzi módon) egy videot, ahol egy 90 feletti hölgy (megsejditve hogy ismert előadóművész lánya -gyalogol azzal a divatos sportbottal...
hogy körültapsolták, csodálták, elképedtek, hihetetlenkedtek!... a kommentekben...én is irtam fel , de csak érdeklődvén hol lehet ilyen botot kapni, mert én  szinte csak biciklizek, néha jó lenne gyalogolni is kicsit...erre szerencsére kaptam választ a kérdésemre is, de valaki megveregette a vállam, hogy nahát milyen ügyes vagyok , gyönyörű, hogy Ön  internetezik!!!Nagyszerű, friss és nyitott, és még sportol is!közöltem hogy már csak biciklizem (a többit meg hagytam, ráhagytam) jaj de ügyes vagyok , mert (még) tudok irni, olvasni... is:( sőt internetezni. meg biciklizni....pedig már 75 leszek (pedig én nem csak viccből irtam, hogy hol lehet kapni azt a sétálóbotot, mert

még csak. 75leszek..:) (mert magamat kigúnyolom, ha kell, de hogy más...:) *

ha ez igy megy tovább, harcot indítok az öregek egyenjogúsitásáért!!!!
ki csatlakozik?


................


A bejegyzés trackback címe:

https://mindentkimondani.blog.hu/api/trackback/id/tr8112697095

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Drizari 2017.07.29. 13:51:19

Michelangelo hetvenévesen kezdte megtervezni a Szent Péter bazilika kupoláját. Sztereotípia az idősek ügyefogyottsága. Öregkori sportolás is alkati kérdés, sokan a nyavalyáik miatt nem képesek erre. Szív és érrendszeri betegségben szenvedőknek nem ajánlott a sportos testmozgás. Értelmi képesség? Ezzel sincs náluk különösebb probléma, ha csak nem valamiféle demencia jele mutatkozik az illetőnél. Internet és okostelefon használata? Ez megint a képességeken múlik és nem az életkoron ... talán a megszerzett tudás, iskolai végzettség is közrejátszik. Nyugdíjas TSZ-tagnak nehezebb megbirkózni egy tablet kezelésével. És azt gondolom, a termékbemutatókon átvert idősek zöme alul iskolázott.

gond/ol/a · http://lineas.freeblog.hu 2017.07.29. 14:16:37

@Drizari: ...olyanon én még sosevoltam, de nem is leszek :)
süti beállítások módosítása