erről-arról-amarról még

erről-arról-amarról még

filmek tisztító öröme

2016. szeptember 17. - gond/ol/a

újabban szeretek filmekbe merülni

 

akár tévében, akár moziban

 

még át is változtatnának (ha képes lennék rá)

 

mostanában két olyant is láttam, amik önvizsgálatra késztetnek.... (de mi másban lenne értelme egy műnek, mint -amire már rég rájöttem - a könyvek esetében is)

 

 

tévében látom, a bevezető részt még csak háttértévézésként, de aztán oda kell ülnöm a tévé elé, és maradni...felébred 41 éves korában egy nő, úgy mintha még 26 lenne -

belül - mert azt hiszi, u.i. a közbülső 15 év kiesett az emlékezetéből. közben született cuki kisfia,, szegényből gazdag lett, szerelmes lányból elválni akaró feleség - de ez elfogadhatatlan számára, mert újra a 25 éves kori életérzés tölti be. (v.ö. Karinthy találkozása egy fiatalemberrel)...

 

Mióta a filmet láttam, "valaki más életé"-t, . egyre gyakrabban gondolok erre,(Kinek az életét is élem:)  Játszom a gondolattal, mi minden történt,  15 év alatt, nálam 26 és 41 közt, viharos időszak volt, a legviharosabb. Hogy változtam közben, mivé, kivé.. Most szinte nem is számítana, ha 73 évesen 68 éves életérzéssel ébrednék.. de mostanában, régi fotókat nézegetve..(pl a 20-as éveimből) ,.s utána a tükörképem, hát nyilvánvalóan egész mást mutat, rosszabbat, s nem csak a ráncok miatt. Hanem a tekintetben. A régi szimpatikusabb. Tisztább.

 

----

 

aztán egy másik filmben a (majdnem üres makói) moziban annyi hamis hangot hallok, amennyit talán egész eddigi életemben nem (mert menekülni is szoktam előlük),a mozibó

l nem akartam, s különben is ilyen tehetségesen tehát hitelesen hamis éneklést még nem tapasztaltam (ahogy Meryl Streep alakította...Florencet s a "tökéletlen hang"ot), és rájöttem a film folyamán , hogy a tiszta éneklésnél van, lehet ,  ami fontosabb

 

a hamisan de lelkesen és elhivatottsággal éneklő milliomosnőnek - aki tragikomikus élethazugságban él - senki nem árulja el, hogy hamisan énekel azaz "meztelen a király(nő)", nem csoda, hogy az eldugni nem tudott őszinte kritikából megtudván az igazságot, rájön,mulattak rajta egész életében, és össze is omlik -de érdekes módon, ahogy mint egy vigaszul felidézi a hamis koncert fináléját, annak minden hangja tiszta, -mert.ő annak hallhatta, mindig is, belül! És azzal vigasztalja magát hogy ha nem is tudott énekelni - mondhatják róla - , de legalább megpróbálta. De

 ha élhetne tovább, biztos éneklés nélkül tenné.

 

A másik film 41 éves asszonya viszont folytathatja, másképp mint 15 évig, folytathatja ahol 26 évesen hagyta abba, mielőtt elrontotta volna.

 

 

...Kellenek a kizökkentő élmények, érzések. A kívülről másképp lát(tat)ások. Az őszinte kritikák is. Még ha belehalunk is. De legalább másképp, nem úgy, tisztábban, mint ahogy éltünk.Kell a tisztánlátás, -hallás!

 

A  kilépés önmagunkból. ami inkább VISSZAtalálás valamikori önmagunkhoz (önvalónkhoz)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mindentkimondani.blog.hu/api/trackback/id/tr5311716173

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Drizari 2016.09.18. 06:33:41

Tizenöt évvel ezelőtt 58 évesen, már nyugdíjas voltál? Régen a nők 55 évesen mehettek nyugdíjba.

gond/ol/a · http://lineas.freeblog.hu 2016.09.18. 15:46:59

jaj, bocs, 68at irtAM. @Drizari: 15 ÉVE NEM 68 HANEM 58 VOLTAM, DE "RÉGI"KÉNT ÉN IS NYUGDIJAS (DE AZÉRT HELYESBITENEM KELL: MÁS VOLT AZ ÉLETÉRZÉSEM MÉGIS MINT MOST. (friss nyugdijasként volt egy csomó tervem, keveset váltottam be belőlük. eddig :) és a fizimiskám is a mostanihoz képest egész fiatal(os) volt.
süti beállítások módosítása