erről-arról-amarról még

erről-arról-amarról még

az ablakpárkányon

2016. május 20. - gond/ol/a

az volt a kedvenc helyem

az ablakpárkány

a hosszú gyerekszoba végében

 

odakuporodtam fel

olvasni ábrándozni

különösen ha besütött a nap

akkor ki is lógattam a lábam

néhanap

az orgonaágak közé

 

nem látott oda senki

 

de én láttam amit kell

udvaron s szobában

kint is és bent is

sőt önmagamban

 

az ablakpárkány

az otthonom volt

csak az enyém

senki földjeként

 

-------

 

de érdekes volt megtudni

hogy apám is mindig

ablakpárkányon ült

és ott olvasott

a ház folyosóján

hol laktak -

naphosszat

(később a munkaszolgálatba is

könyveket cipelt)

 

de hát nincs ebben

semmi különös

a lábam is úgy

tettem egymásra

keresztbe

ahogy ő

pedig nem láttam

sose

 

génjeimben

őrzöm

örökségét

 

s istennek hála

tovább is

adhattam…

egy részét

lányomnak

s ő unokámnak

 

(de azért ő ne üljön föl

az ablakpárkányra!

Veszélyes is lehet.

Munkaszolgálatba meg

ne kelljen

mennie

sohasem

sehogysem

se könyvvel

se könyvtelen)

A bejegyzés trackback címe:

https://mindentkimondani.blog.hu/api/trackback/id/tr868735328

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása